livetogkampen

Et «nyttårsbrev»

2015….. Det har vært et år med forandringer på mange måter. På det personlige planet har året 2015 brakt med seg bedring. Dette året har jeg på mange måter tatt mange elefantsteg sammen med all musestegene. Til tross for at det er det året jeg har hatt minst behandling på lenge. Jeg er ikke ferdig, har søkt på et nytt opphold på den nye traumeenheten, men bortsett fra det vil nok også det kommende året være litt mer sporadisk og ikke så intensivt på behandlingssiden. Det udefinerbare som Betania hadde, som helet en sprukken sjel, finner jeg uansett ikke i det offentlige terapirommet.

Jeg har dette året fått noen små rom som er veldig viktige. Pusterommet, som fineste Ruth Esther startet opp er et av dem. Det gir en maskeløs pause, noen timers pusterom i hverdagen. Og kanskje ikke minst: De tryggeste klemmene i verden.

Venner betyr mye, og kanskje særlig dem man bare kan VÆRE sammen med. Og også dette året har jeg til stadighet dratt avsted med tannbørsten i sekken og bare vært borte noen dager. Jeg vil nok fortsette med det. Dukker sikkert opp på overnattingsbesøk både til RandiHilde ogChristina ♡ Om de vil ha besøk 

Jeg kjører fremdeles ikke bil, og jeg har ei fantastisk bestevenninne som til stadighet stiller opp og kjører på meg. Og har jeg ikke spurt på ei stund, får jeg klar beskjed om at nå syns hu jeg kan begynne å mase litt. Er deg evig takknemlig, Toril Alle burde hatt en venn som deg. Sofaen din er også fin og overnatte på ♡

Jeg har tre fine gutter. Voksne, eller på terskelen til voksenlivet alle tre. De gir meg mye glede og jeg koser meg når vi er sammen. Som ungdommer flest gir de nok også mammahjertet litt uro innimellom. Det må man nok regne med, tross alt. Jeg er innmari glad i dere, hjertene mine ♡

Jula har vært fin i år. Ting forandrer seg. Til det bedre. Det viktigste er å være sammen.

Ute i verden derimot, er det ikke fullt så rolig. Hjertet mitt blør for de som flykter fra krig og elendighet. Og det gråter over enkelte kommentarfelt på nett. Jeg skjemmes over måten de mange steder blir møtt på. Og over hardheten de blir vist. Mange ganger må jeg skjerme meg, og trekke meg vekk fra diskusjonene. Det blåser en kald vind over landet. Måtte den løye og bli litt varmere i 2016. Det er ønsket mitt for det nye året. Bortsett fra fred på jord og sånne, sikkert uoppnåelige ting.
Ja, også ønsker jeg meg et godt psykiatri og helsetilbud. Hvor man ikke legger ned tilbud fordi de funker for godt. Blant annet.

Jeg bruker å være alene på nyttårsaften. I år skal jeg ikke være det. Så nå skal jeg få ordnet meg, slik at jeg er klar når verdens beste Kristine kommer og henter meg. Så bærer det avsted til byneset. Med tannbørsten i sekken 

Jeg ønsker dere alle et RIKTIG GODT NYTT ÅR. Måtte 2016 bli vårt beste år.

Single Post Navigation

Legg igjen en kommentar

