livetogkampen

Verden ramler litt sammen…

Lenge siden jeg har skrevet… Jeg vet.. Prøvde meg i februar, men det innlegget ligger som en kladd på to linjer eller noe sånt.
Jula var som sagt tøff, og verden er ikke blitt noe bedre etter det. Hadde et opphold på traume etter jul, uten at det ble mye bedre, men det berget meg iallefall fra å gjøre dumme ting. Mars/April er alltid triggermåneder for meg, og jeg hadde konfirmant første helga i mai, så siden jeg visste at jeg kom til å få knekk etter det, bestilte jeg tidlig plass på pusterommet igjen.

Dessverre kom den knekken tidligere enn det, med beskjed om at Betania Malvik avdeling traume legges ned fra 15.juni i år. Jeg skjønner det ikke, og det har vært en veldig tøff tid etterpå.
Jeg rømte fra alt, var nesten fjorten dager på Aure. Har egentlig vært helt knekt, samtidig som jeg engasjerte meg i kampen for traume. Så var jeg en knapp uke hjemme i forbindelse med konfirmasjonen. Før jeg dro på traume på mandagen.
Konfirmasjonen gikk forøvrig greit, gutten selv var fornøyd, og det er jo det viktigste.

Så jeg sitter her da, inn i første uka på pusterommet, og skal klare og slappe av. De små er utrygge, og panikken er helt vill i kroppen. Jeg veksler en del. Samtidig som jeg kjenner at jeg holder på å lukke inn et system. De større/voksne delbitene er i ferd med å ta over. Det vil virke bra utad. Men det kommer selvsagt til å eksplodere til slutt. Jeg har vært der før. Men kanskje er det nødvendig akkurat nå.

Jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Jeg er redd. Det føles som om all tryggheten min blir tatt vekk fra meg. Og det å miste alle ansatte på en gang kan jeg ikke helt bære. Håpet er litt langt borte.

Single Post Navigation

2 thoughts on “Verden ramler litt sammen…

  1. Ingeborg on said:

    ❤ "Skulle så gjerne"! Min underskrift på kampanjen du fronter er dessverre det beste jeg kan klare. Du har bevist gang på gang at du har uendelig styrke! Hver bit av deg har jobbet seg gjennom krise etter krise. ❤

    Brené Brown skriver i boka "Uperfekt – våg å vise hvem du er" om "ikke ____ nok", hun skriver om skam, helhjertethet, sårbarhet og andre viktige tema. Ærlighet om hva vi er, hvordan vi har det, og at vi alle er bra nok akkurat slik vi er må løftes fram som viktig i samfunnet, så ikke alle skal måtte gå rundt å føle at de ikke er ____ nok. Jeg er ____ nok, du er ___ nok!

    Klem

Legg igjen en kommentar

