livetogkampen

Facebook-status….

Jeg er seriøst litt lei meg. Over folks manglende evne til å tenke.
Jeg har delt noen lenker på facebook i det siste. Om vimplene på Borg, men ikke minst SATIRE-innlegget om marsipangrisene. Jeg delte både det opprinnelige innlegget, og fordi jeg ikke kunne dy meg, Gunnar Bjerke sitt blogginnlegg. Bare for å vise at her var det en som går rett på gang etter gang.
Felles for begge delingene er at jeg faktisk merker dem med satire før jeg deler dem..
Alikevel har jeg folk på vennelista mi som deler artikkelen videre i fullt alvor. Man får nesten lyst til å gi opp.
Man må visst merke humor i form av ironi og satire ekstra ekstra godt. Med store bokstaver. Og enda går det sikkert ikke inn.

Men her er nyheter til dere: Marsipangriser blir ikke forbudt. Korset blir ikke fjernet fra flagget. Det blir ikke forbudt med hverken smykker med kors eller nisseluer her i landet. GOT IT ??

Kors er uønsket i statskanalen og en del andre statlige institusjoner, dette gjelder også ANDRE religiøse smykker.

Nisselua som ble nekta på et klassetrinn på en drammensskole ifjor, hadde INGENTING med muslimer å gjøre. Det var på grunn av etnisk norske elever den ble tatt bort. Og de har innrømmet det var en feilvurdering.
Tror dere at muslimer faktisk bryr seg om ei rød lue ?? Jeg kan opplyse dere om at de ikke gjør det. Og hvorfor i all verden skulle de det ??

Jeg er jo ikke lei meg for at folk har andre meninger enn meg. Jeg er overhodet ikke lei  meg fordi folk har forskjellig syn på innvandringspolitikken. Det handler ikke om det. Man kan gjerne ønske full inntaksstopp for min del.

Nei. Det handler om at folk sprer usannheter som sannheter. Det handler om at folk ikke gidder å sjekke kilder. Fordi de er så opptatte med å være sinte på en hel folkegruppe, for ting de overhodet ikke har gjort. Det handler om hverdagsrasisme. 

I dette tilfellet slapp de også å sjekke kilder. Jeg hadde gjort det for dem. Og merket innleggene tydelig. Likevel taes det som sannhet. Det er litt skremmende….

 

Single Post Navigation

One thought on “Facebook-status….

  1. Har opplevd det samme selv. Og jeg blir oppgitt!

Legg igjen en kommentar

