livetogkampen

Om jeg mangler ord, vil du være her da?

Når du spør meg hvordan det går,
vil du ha et ærlig svar?

Men hva om jeg ikke kan si det ?
Hva om jeg ikke kan sette ord på det?

Vil du fremdeles være her da?

Når du spør meg hva jeg trenger,
og jeg ikke kan svare fordi ordene mangler..

Vil du allikevel forstå at jeg trenger deg?

Vil du skjønne at ordene mangler fordi jeg er liten og redd
og ikke  vet hvordan jeg skal si det?

Eller vil du bare gå, fordi jeg må jo lære å si hva jeg trenger?

Kan du forstå at det er så mange redde små,
som trenger en hånd å holde i, en klem, et fang,
men som mangler ordene?
Eller som kanskje ikke tør si det,
fordi de er redde for at du likevel bare skal gå?

Hva om ord ikke fantes?
Hva om jeg forble helt taus?
Ville du fortsette å spørre da?

Eller vil du bare gi meg opp?
Slik jeg selv har gitt meg opp ?

Hva om jeg ikke våger å snakke,
fordi gråten er så tett på.?

Kanskje stemmen din får meg til å grine?
Vil du trøste meg da?
Vil du være der da?

Hva om jeg kan late som om ord ikke finnes en stund?

Hva om du bare så at jeg trenger å bli holdt rundt uten å snakke?

Hva om øynene dine og hånden din er tryggest akkurat nå?

Tør du gi meg det uten at jeg har brukt de ordene jeg ikke kan finne?

Single Post Navigation

10 thoughts on “Om jeg mangler ord, vil du være her da?

  1. Fantastisk sårt skrevet!

  2. Ja snuppa ♥ ALLTID♥

  3. Anne-Grethe on said:

  4. Fint og sårt ❤ ❤ ❤

Legg igjen en kommentar

