livetogkampen

Tja.. Hva skal man vel skrive ??

At jeg er temmelig dårlig på å blogge for tiden, trenger jeg vel ikke å skrive… It’s pretty obvious, isn’t it? ?
Jeg har iallefall begynt å finne meg godt til rette i nye leiligheten. Godt å bl.a kunne sitte ute på sin egen veranda og ikke føle ubehag ved det. Så noen ting er iallefall bedre nå. Og jeg dissosierer ikke fullt så lenge nå. Men veksler mye. Jeg gjør jo det hele tiden. Er nærmest naturlig og egentlig ikke noe spesielt å dvele ved.
Psykologen går også greit. Det tar tid og det er vanskelig å åpne opp. Men han vil iallefall, og jeg tenker det kan være nyttig å ha han med på en psykologtime på Tiukers.
For nå blir det tiukers igjen. Ble oppringt tidlig i uka med spørsmål om jeg ikke hadde fått noe brev fra Betania? Med tilbud om ny tiukers? Og nei, noe brev hadde jo ikke jeg sett. Men det var jo ikke så rart siden posten min ligger på nav og der hadde det gått en stund siden jeg hadde vært.. Men jeg bekreftet iallefall at jeg takka ja da. Og så fikk jeg A.K. på nav til å finne brevet for meg og komme med det til meg dagen etter. Slik at jeg fikk tatt det med til Betania torsdagen, da jeg var på Selvhjelpsgruppe. Som jeg forøvrig har sverga på at jeg skal møte til på hele tiukersen, så får vi se om jeg makter det.
Så nå blir det ny tiukers i slutten av sommeren. 29.07.2013 klokka 10.00.
Jeg gruer og gleder meg.
Gruer meg fordi det blir steintøft. Det blir vanskelig, tungt og vondt. Jeg må kanskje, eller jeg må, sette ord på ting jeg unngår. Jeg må bruke ord jeg ikke har. Og tårene kommer til å bli mange.
Jeg gleder meg fordi jeg får ro i magen en stund. Fordi jeg er trygg. Fordi jeg møter forståelse. Fordi de små blir møtt med omsorg.
Men ellers strever jeg mye nå. Pga ting jeg skrev om før. Jeg har ikke klart å få de små trygge. Og selv om jeg ikke vil, går det utover alle vennskap. Det gjør vondt at jeg kjenner at jeg har motstanden mot å slippe venner til igjen. Fordi det var begynt å løsne. Men jeg kan leve godt med å ikke slippe noen helt inn. Mitt indre skal kanskje bare være for meg.

Og til dere som leser dette, som har samme splittelsen som meg:Er det bare mine små som tilegner seg ferdigheter? ?
Jeg vet egentlig at det ikke er det, men mine små er såret over at noen ikke kan forstå at de kan lære seg ting. At noen ikke kan forstå at de f.eks kan ha lært seg å bruke en mobiltelefon, fordi det ikke fantes når jeg var barn. Barn lærer seg ting hele tiden, de. Og de lever jo idag også, liksom.
Mine små kan iallefall mye jeg ikke kunne som barn. (Men jeg kunne forsåvidt å ringe i telefonen, og vi fikk tidlig telefon med knapper, så det er i tillegg et teit eksempel)
Noen av dem kan bl.a bruke dataen. Noe som virkelig kan skape kaos med henblikk på passord og sånt.
Og de som hele tiden spiller voksne utad, har jo måttet lære seg endel voksenting. F.eks å bruke minibankkortet. Selv om det er en risikosport at de kan å bruke det… Jaja… Skjønner at det er vanskelig… Men det såret smådelene likevel. De er da bare unger, ikke dumme. …
Men ikke noe å gjøre med det.
Jeg ser iallefall fram til ny Tiukers ♥♡♥

Single Post Navigation

2 thoughts on “Tja.. Hva skal man vel skrive ??

  1. Vilbare ønske deg masse lykke til med alt!! Hver dag er en dag nærmere en større frihet =)

Legg igjen en kommentar

