livetogkampen

Skjøre vennskap. ..

Vennskap… Det er en skjør ting det.. Vennskap er vel alltid skjørt og kan lett gå istykker.
For oss alle.

Men jeg tørr påstå at vennskap er enda vanskeligere når man har denne splittelsen…. Mange personer i en som alle skal stole på og tro på vennen for at dette skal fungere.. Dette er sannelig ikke lett.
Og så lett det da kan falle.
For når bare en trettendedel av deg er voksen og rasjonell så hjelper ikke de rasjonelle voksne tankene det døyt når ti av de andre tolv plutselig, av helt forståelige grunner er blitt totalt utrygg på en før trygg venn..

For dem som vet hva som mest av alt holdt meg i misbruket, hva som var truslene som fikk meg til å oppsøke overgriper gang etter gang, og som også nå vet hva de små hørte, kan ikke denne utryggheten være uforståelig. For meg som den voksne delen i min kropp er det iallefall totalt forståelig.

Men det gjør innmari vondt. Og jeg forstår hvorfor jeg har holdt venner på en armlengdes avstand. Jeg skal gå tilbake til det. For dette unner jeg ikke de små engang til. De fortjener det ikke.

Så om jeg holder avstand, handler det mest sannsynlig ikke om deg.. Det er bare redselen og utryggheten min. ..

Single Post Navigation

Legg igjen en kommentar

