livetogkampen

Dagen idag??

I horoskopet mitt for påska står det å lese; «Denne påsken blir minneverdig, enten fordi du elsker hvert sekund av den, eller fordi du ønsker at noen ville forklare deg hvorfor livet er så forvirrende». Ja, da må det vel bety at jeg kommer til å elske hvert sekund av påska da?? For jeg syns jo alltid at livet er forvirrende. Og har alltid et ønske om at noen skal ta seg bryet med å forklare meg hvorfor… Så DET er jo ikke akkurat noe nytt…

Jeg er en forvirret sjel som surrer rundt i meg selv, jeg. Helt i min egen sure verden innimellom.
For tiden veksler jeg mellom å være voksen og fornuftig, f.eks har jeg vasket klær og slikt etter jeg kom fra Skarsøya, til i det neste øyeblikket være en liten unge med barns behov…
Det er ikke akkurat lett å veksle sånn uforutsigbart, liksom.. Men kaninen min er iallefall hjemme. Og det verste som skjer er at jeg havner inn i senga med den. Og tiden forsvinner.

To timer på båt idag med ryggen mot dørene var merkelig. Går bra når båten er i fart. Verre når vi går til havn og folk skal på. Men det gikk ganske bra, selv om de små merktes ganske godt… Litt musikk på øret hjalp.

Da jeg kom hjem hadde jeg en stopp på butikken. Den var for full, så jeg glemte vel halvparten. Hater det når det blir for fullt. Og for første gang siden jeg var på pusterommet i fjor høst slo Svea inn…. Så mulig jeg virket merkelig på noen der nede.. Svea handler fort og gæernt, så vi kom oss hjem. Måtte nedover og handle etter da, manglet jo mesteparten av det jeg skulle ha…. Var alt for fullt da også, men denne gangen var det Livia som hjalp. Og da fikk jeg til det jeg slulle. Om enn noe fjern… Men denne bygda må da være vant til at jeg er merkelig nå…;-)

Verden er rar for meg for tiden. Jeg er sliten. Alt som har vært rundt meg har tatt på. Og det trigger dissosiasjonen.
Jeg håper på bedre tider.

(Titler på innlegg er noe herk…)

Single Post Navigation

4 thoughts on “Dagen idag??

  1. destgirl on said:

    Kjente meg utrolig igjen i det fra å gå fra det å være fornuftig voksen som gjør ting i leiligheten vaske tøy, vaske opp til å gå til å bli et lite barn med det barnets behov, vet du hva det er som gjør det? Jeg er slik hele tiden og det er så slitsom..

    Sender mange klemmer og håper bedre tider er rett rundt hjørnet for deg ❤ ❤

    • Ja, det er utrolig vanskelig…. Jeg er veldig sliten for tiden ogdablir det verre… Det blir også mye verre i perioder når jeg har måttet være voksen enten jeg har vært det eller ikke. Altså at de små ikke har fått plassen de trenger, eller har måttet være latesomvoksne når de har vært fremme. Det har de også vært nødt til nå. Men det er det at jeg er sliten som er verst… Jeg er jo mye sånn alltid, men det er mye verre nå…..

  2. destgirl on said:

    Kjenner meg veldig igjen, takk for mer beskrivelse, da er det igrunnen veldig likt, jeg må å gi tid og plass til de små, men noen ganger går ikke det og da kan det bli ekstra krevende, Jeg kan også merke når jeg vet i forveien at jeg skal noe jeg må være voksen på da skjer det opprør på innsiden, som jobb f,eks, jobber ikke mye, men nok med den indre kampen…
    Håper du får hentet deg litt inn og får litt mer krefter igjen snart, mange styrkeklemmer sendes ❤ ❤ ❤

Legg igjen en kommentar

