livetogkampen

25 mars

Dagen i dag ble igrunnen en vanskelig dag..

25 mars er egentlig en fin dag. For fjorten år siden fikk jeg min yngste sønn.. En stor, fin plugg på nærmere fem kilo. En egenrådig, rettferdig gutt, som alltid har hatt trua på seg selv. Nå er han åttendeklassing, fjorten år og snart voksen. Fremdeles med tro på seg selv, fremdeles med meget stor integritet. Flink på skolen, snill og god.

Selvfølgelig er det trist at jeg ikke er hos ham på dagen hans. Jeg ville gjerne vært det. Og jeg ville gjerne hatt ungene mine mer hos meg enn jeg klarer. Men jeg fikk iallefall pratet litt med han og gratulert han med dagen.

For jeg

er på Skarsøya enda. Idag var tannlegedag igjen. Jeg har grudd meg i flere dager. For jeg skulle starte med tanna som jeg skal forsøke å rotfylle.

Tror nok det jeg opplevde på vei til tannlegen og på venterommet best kan karakteriseres som skikkelig angst. Jeg satt og strevde fælt med å holde kontrollen.

Så var tiden kommet, og jeg havnet i tannlegestolen igjen. Skulle jo rotfylle, og det er det jo litt med. Munnen ble godt oppfylt. Og det måtte til og med taes et nytt bilde. Jeg endte med å dissosiere mye. Havnet på steder jeg ikke ville være.
Nei, det var ingen god opplevelse å være til tannlegen denne gangen.

Bra Hilde var med. Tror ikke jeg hadde greid meg uten.

Vel hjemme på Skarsøya ble jeg alene noen timer. Med Ludo da. Jeg endte på sofaen med kaninen. Husker ikke at jeg gikk opo og hentet den. Husker ikke hva som var på tv….

Nei. Alt i alt ble dette ganske fælt. Mangel på kontroll. Huff.

Single Post Navigation

5 thoughts on “25 mars

  1. destgirl on said:

    Så fint å lese om sønnen din 🙂 ❤ ❤

    Tannlege har jeg selv panikk for jeg klarer ikke gå, så jeg skjønner deg veldig godt, d et trigger så mye.

    Legger igjen en forsiktig og trygg klem ❤ ❤ ❤

  2. Du kom deg jo ganske fort på «stasjonen» igjen da jeg kom fra øving. Ikke enkelt med tannlege det forstår jeg. Men tror kroppen blir glad for å slippe å jobbe med tenner som ikke er friske… ønsker deg en god dag. Klem fra Hilde

    • Jeg gjorde jo det… Selv om jeg kanskje ikke var heelt der…. Jeg hadde nok «hjelp» likevel….

      (Selv ikke de på Betania ser den forskjellen utenom Ane.)

      Som regel trengs ikke den hjelpen på Skarsøya hos deg… Fordi alle meg tør «være» der…. Men den var relativt heftig den tannlegetimen….

Legg igjen en kommentar

