livetogkampen

Oppdatering

Sitter på Skarsøya nok en gang og skal prøve å begynne på et innlegg i denne bloggen igjen. Vet det er lenge siden sist. Men det har rett og slett skjedd så mye med og rundt meg at jeg rett og slett ikke har hatt det minste overskudd.
Jeg fikk etterhvert ny psykolog. De tok omsider hintet og jeg fikk en psykologspesialist istedet for en klinisk sosionom. Og det ble suksess. Jeg har vært der noen ganger nå, og han er lett å bli trygg på. Og så tror han på å skynde seg sakte. Han takler at de små finnes der, uten å gjøre noe vesen utav det. Og han skjønner at tillit tar tid. I tillegg er han ikke så opptatt av symptomer, så han mener at man bare kan forvente at symptomer kan forverres under behandling, uten at det betyr at behandlingen ikke hjelper. Så jeg har sansen for denne mannen. Virker som om dette blir en bra relasjon.
Midt oppi alt har jeg flyttet.. Jeg måtte da nette på så mye at jeg selv kunne se hvor dårlig jeg hadde vært, og det ble en alvorlig nedtur. Det pluss noen episoder til har gjort at jeg har til tider vært temmelig langt nede. Snille Hilde kom og hjalp meg, og når hun måtte heim i første runde tok hun meg med. Siden det nok ikke hadde vært bra å la meg være hjemme alene.Før vi dro fikk hun røska masse tak i kommunen min, som nok ikke har gjort jobben sin. Og hun fikk mere til å skje på to dager, enn det hadde skjedd på 15 år….Hun hjalp meg med å flytte til det bitter end, og i løpet av fjorten dager hadde vi flytta det vi skulle, og rydda og sortert alt rot og rask. Kommunen tok hivinga og vaskinga. Reelt brukte vi jo ikke fjorten dager, for vi har vært mye av tida her på Skarsøya også.
Og i løpet av denne tida har jeg hatt to runder til til tannlegen. Stort sett har jeg klart å holde meg til stede, men ikke hele tiden. Det er innmari tøft å være der.
Så har jeg vært heime i leiligheten ei uke for meg selv, det har også vært fullt av opp og nedturer.. Jeg er tryggere i nye leiligheten, fordi den er mindre, mer oversiktlig og ikke så full av kaos. Og i tillegg er ikke risikoen for at noen bare kan låse seg inn hos meg tilstede, så det er jo en kjempestor faktor som gjør det tryggere.Men allikevel har det vært tøft. Jeg har vært alene, og jeg har øvd på å sove i soverom. Kjempevanskelig, men det har gått. Verst var det at jeg hadde glemt kaninen min på Skarsøya.. Og å være uten bamsen sin, det har vært dritt-tøft for både smådelene og meg selv..
Nå er jeg altså tilbake på Skarsøya, skal på nytt til tannlegen etter helga. Denne gangen skal jeg rotfylle. Så gjett om jeg gruer meg..
Stort sett har jeg kontroll på de små, men det glipper innimellom, kjenner jeg. Bamsen er iallefall her =)
Jeg skal prøve å holde bloggen noenlunde oppatert, men det forutsetter at jeg holder meg noenlunde tilstede i min egen verden. Jeg makter ikke når det blir så tøft som det har vært nå.

Ta vare på dere selv og hverandre. ❤

Single Post Navigation

6 thoughts on “Oppdatering

  1. Så flink du er til å formidle dine dager! Heier på deg 🙂

  2. Ingeborg on said:

    Jeg er så imponert over alt du klarer Berit! Jeg heier på deg! ❤

  3. Vondt å lese at du har det så vondt 😦 Tannlege er skrekk og gru. Jeg pleier å ta en beroligende tablett, men faller ut likevel. Men kommer du deg igjennom dette har du gjort noe stort! Godt du fikk igjen bamsen din ❤

Legg igjen en kommentar

