livetogkampen

Messe for verdighet i Nidarosdommen

I dag var det messe for verdighet i Nidarosdommen klokka seks. ♥
det var noe jeg ikke ville gå glipp av for alt i verden, og jeg skulle egentlig sitte på med Hilde inn til byen. Egentlig skulle vi også på Smiso, men Parkveien 17 var stengt for stikkinnombesøk i dag. Det var seminar der før messa.
Men jeg kom meg jo aldri ferdig med det jeg skulle gjøre hjemme før jeg dro, og som jeg måtte gjøre fordi jeg skulle være med til Skarsøya etterpå, så jeg endte med å kjøre selv inn til byen , slik at jeg fikk gjort alt hjemme først.
Vel inne i byen traff jeg etterhvert Hilde, og vi spiste litt før vi gikk ned til Nidarosdommen.
Der traff vi andre som også skulle dit, og fant oss plasser ganske langt fremme.
Det var en fin og sterk messe, som satte fokus på seksuelle overgrep, og verdighet for overleverne.
Sterke dikt, tekster og skuespill.Og en sterk opplevelse var også dansen fremført av flott ungdom.
Det var stille gang i kirken, hvor vi fikk oss en perle for verdighet (Som skal få en hedersplass i stua hjemme når jeg får flyttet) og vi plantet en tulipanløk i potte og fikk med oss hjem.. Symbol på å vokse og gro.. Jeg plantet riktignok ikke en, Hilde plantet en for meg også..
Det ble avsluttet med korsang, Gabriellas sång, og velsignelse…
Så kjørte jeg ut til Orkanger, hoppa over i ilen til Hilde med all min bagasje og så bar det avgårde til Skarsøya….

Single Post Navigation

6 thoughts on “Messe for verdighet i Nidarosdommen

  1. åh skulle så gjerne vært på messa i år også, men ble ikke det i år. herlighet rart å tenke på at det er ett år siden den forrige ❤ Har perlen min fra i fjor liggende hjemme ❤ ❤

  2. Messe for verdighet – det høres fint ut ❤
    Håper du får gode dager på Skarsøya!

  3. Hadde planer om å dra, men ble ikke så jeg kom meg i vei .

  4. Høres ganske spesiell ut den messen. En rolig og fin markering. Må ha vært flott å få med seg 🙂

  5. Høres ut som en fin måte å markere.

    Klemmer ❤

  6. kjempefin messe ❤ ❤ ❤ Verdig markering ❤ ❤ ❤

Legg igjen en kommentar

