livetogkampen

Gråt hjerte, men brist ikke…

Oh yeah… Akkurat nå er det en smule tøft kan man si.. Stress er litt mye for de småtassene i meg, og i all forvirring som da skapes, blir det mange rare overtagelser… Og mye gråt.. Ikke så mye sånn masse snørr og tårer gråt, mer sånn stille på innsiden gråt…  For det finnes jo mange måter å gråte på.. Høylydt, stille eller ikke i det hele tatt… Så her er det mye sånn ikke i det hele tatt, altså ikke med synlige tårer, ikke noe som vises.. Men gråter gjør jeg like fullt.. Derfor gråt hjerte, men brist ikke .. Av og til føles det virkelig som om det forbaskede hjertet skal briste også.. Jeg tror jeg sørger litt igjen..
Og de små, de savner trygghet, stabilitet og nærhet.. De savner trøst og kos.. Ja, jeg vet ikke jeg… Merkelige verden..
Men Charles Dickens sa en gang at «Det finnes ikke et eneste menneske som ikke har mye å gråte over, og trikset er å la latteren oppveie tårene.» Så det er kanskje det man skal prøve på?? Ikke å stoppe gråten (Arne Garborg har uttalt at de som gråter kommer seg raskere enn de som smiler), men å finne latteren i tillegg…. Finne noe å glede seg over som er bra..
Men det er jaggu ikke enkelt i det kaoset som er i meg akkurat nå.. Små-troll som ikke helt vet hva de skal gjøre og hvor vår plass i verden er.. Redde unger finner lite glede..
Og fordi denne flyttegreia tar på er det ikke enkelt å være liten.. Denne gangen har jeg ikke klart å holde overtagelsene unna selv om jeg har hatt Ludo-hunden her heller..
Men i morgen drar jeg til Hilde, så det er håp for å komme seg på beina igjen iallefall.. Men det hjelper jo ikke på akkurat at jeg skal til tannlegen på torsdag.. Men etter det, kan det vel være at Skarsøya og Hilde kan få meg på plass igjen ♥♥♥

Single Post Navigation

9 thoughts on “Gråt hjerte, men brist ikke…

  1. puslebrikken on said:

    Jeg tror det er viktig å gråte også, jeg, selv om det er vondt. Og å finne ting å glede seg over imellom det vonde er ikke alltid like lett, men alt til sin tid – er det ikke det de sier?

    Håper tannlegetimen går så fint den kan gå, og at turen til Skarsøya hjelper deg mer opp på beina igjen. Kos deg. ❤

    *Trygge, forsiktige klemmer til deg og de små*

    • Ja, de sier jo det =) At tårer er viktige… Og jeg tror nok også det.. Er bedre når jeg faktisk kan gråte riktig…
      Åhhh, hvor jeg gruer til den tannlegetimen…. Men turen til Skarsøya vil nok hjelpe på mye =)
      Takk for klemmene, sender deg noen forsiktige klemmer i retur.. ❤

  2. Glede mæ t du kjæm….vi jælpe kvartanner vi vettu:-)

  3. Kjenner meg veldig igjen i den stille gråten :/ Og det gjør vondt.. Veldig vondt!

    Sender deg mange gode tanker, og trygge klemmer<3<3

  4. Jeg tror gråten har sin misjon og er viktig som latteren, galgenhumoren min har reddet meg mange ganger i tøffe tider og håper deen vil fortsette med det ❤ ❤

    Masse lykke til hos tannlege, du er tøff som går, jeg klarer ikke gå får helt panikk og skammen tar over der og holder meg borte, så du er knalltøff!!

    Mange gode klemmer til deg, håper det snart blir litt bedre ❤ ❤ ❤

Legg igjen en kommentar

