livetogkampen

Bare en liten oppdatering…

Jada.. det er lenge siden jeg har skrevet… Så blogg-lista for Januar 2013 blir nok ikke så lang..
Jeg har liksom ikke hatt all verden med overskudd til det i det siste. Mye som skjer rundt meg og i min lille verden.
Ny gruppe er startet opp på Betania, noe som betyr at vi er i full gang med selvhjelpgruppa vår også. Snart er vi ferdige med tolv ganger, og den tolvte gangen blir Hanne fra Betania med og evaluerer. Men vi kommer til å fortsette, sannsynligvis. Vi har prosjekt på gang, må vite…
Jeg har vært ganske mye innom Betania disse tre første ukene deres. Det har vært viktig for meg, kanskje spesielt fordi så mye skjer på hjemmebane.. Men også for å få igjen det forholdet jeg hadde til stedet.
Og det har jeg klart ganske greit.
Jobben Psyk. Ane satte igang, begynner å bære frukter. En av de viktigste tingene er vel at jeg skal flytte. Vekk fra et triggende bo-miljø, med en alkoholisert utleier. Som sant og si kan være veldig grei, men som er ustabil, og ofte ganske full. Og den ustabiliteten setter meg ut, og jeg får ikke gjort noe som helst. Fordi det blir mye overtagelser av de små.
Nå har flere skjønt at dette ikke går, at jeg ikke kan bo der, fordi jeg da iallefall ikke blir frisk. Så med god hjelp fra nav, ble det ordnet sånn at jeg får en av trygdeboligene. Mye mindre. Og det er på et vis positivt, siden det da er mye mindre å holde styr på. Og fordi det da blir mye tryggere. Det at soverommet da også ligger ved stua, gjør at håpet for å klare å sove på soverom igjen er litt større. Jeg klarer jo det når jeg er på pusterommet… Men igjen, der har jeg jo nattevaktene mine..
På et annet vis er det litt negativt, fordi det egentlig ikke er plass til å ha gutta noe særlig… Men vi løser det vel. Det finnes mange måter å ha samvær på. Og gutta skjønner iallefall at jeg ikke kan bo der jeg bor. DET hadde de full forståelse for. Og de har jo heller ikke godt av at jeg stort sett veksler til de små her jeg bor nå. De vil jo at mamma skal bli frisk.
Ellers så ble jeg på nytt henvist til DPS… Til tross for at det egentlig burde være en selvfølge at jeg skulle trenge en traumebehandlende psykolog, og til tross for at jeg sluttet å møte til den forrige behandleren fordi kjemien ikke stemte, så tildelte de meg på nytt samme behandler som sist. En dame, klinisk sosionom. Jeg har overhodet ikke bruk for en sosionom, og iallefall når hun ikke traumebehandlet. Dessuten fatter jeg ikke at hun ville prøve til igjen, kan ikke forstå at hun ikke merket noe av den gjennomført dårlige kjemien..
Det ble iallefall klaget, både fra nav, og legen tok kontakt med dem og ba om en annen behandler. Egentlig skulle jeg hatt første timen min på mandag, men etter at jeg ba om ny behandler har jeg ikke hørt mer fra dem. Så jeg avventer til de har fått det på plass, og tar kontakt med meg igjen.
Ansvarsgruppe er også på trappene… Er kanskje viktig det. Siden jeg trenger en del hjelp nå.
Ellers har det vært mye med de små i det siste. For selv om de små delbitene er overlykkelig over at vi skal flytte herfra, og fra den skumle mannen, så er det også kjempeskummelt med alt som må til for å få til å flytte. Dessuten syns de at det er veldig skummelt at det ser ut til at vi skal forholde oss til så mange mennesker igjen. De vil jo helst at vi skal holde oss for oss selv.
(Og nei, jeg er ikke Scizofren, ser ikke ut til at jeg kan få presisert det nok, at dette er to helt forskjellige ting.)
Jeg er igrunnen veldig sliten for tiden. Sover (!!!!) mye, (det er nok vesle Hannah som sover) men nå er det for mye søvn og jeg er like trett hele tiden.
Antagelig trenger jeg noe etter flyttinga. Kanskje noen burde putta meg inn på lukka avdeling. Men jeg vet likevel ikke hvorvidt det blir så jeg hører på pusterommet mens denne gruppa er. Gruppa er jo ferdig rundt 15 mars, og tida frem dit går fort, særlig når man holder på å flytte.
Derimot venter jeg intenst på å få en ny ti-ukers nå. Jeg trenger det, og jeg har så lyst til å komme skikkelig igang med jobbinga igjen. Og nå vil jo så mye annet være på plass også, når jeg er der.
Jaja, jeg skal prøve å ikke vente så lenge før jeg skriver igjen. Men jeg kommer aldri til å skrive fordi jeg må. Derfor kommer det nok til å bli flere sånne lengre skrivepauser.

Single Post Navigation

11 thoughts on “Bare en liten oppdatering…

  1. Så irriterende at de satt deg på samme behandler som sist. Idiotisk.

    • Jaaa… Skulle tro de var noe tette i pappen.. Men fikk både nav-kontakten min til å ringe dem og be om ny behandler, og legen min til å ta det opp med dem, da… Så forhåpentligvis skjønner de det nå.. Jeg trenger da virkelig en behandler jeg kan få en trygg relasjon til, en som jeg klarer å stole på…

  2. Legger igjen en god klem og ønsker deg lykke til med alt som skjer rundt deg nå. hørtes lurt ut å flytte og håper du vil trives kjempe godt der ❤ ❤ Guri så spesielt å gi samme behandler, ikke alle som skjønner de selvsagte tingene, godt både lege og nav kunne si fra 🙂

    Gode klemmer og tanker til deg oppi alt, ta tiden du trenger og bloggen skal jo ikke være et "må gjøre" men en hjelp langs veien og da er det perioder det er stille, det merker jeg selv også 🙂 ❤ ❤ ❤ ❤

    • Klemmer tilbake ❤
      Ja, jeg håper det blir bra jeg også… Men merker det er enormt vanskelig å komme igang med alt jeg må gjøre, som pakking og sortering og sånt… Jeg, jeg sover istedet, jeg…. men det skal vel bli…

      Ja, jeg tror ikke den tildelingen av behandler var gjennomtenkt…. Ikke i det hele tatt…

  3. Ønsker deg lykke til med flytting og alt. Håper du får en ny behandler, krysser fingre og tær på at det går i orden fort.
    Klem ❤

  4. Så rart du fikk samme behandler :S Håper ihvertfall det ordner seg for deg. Du er flink som står så på!

    Klemmer ❤

  5. Helt latterlig at du fikk samme behandler, men håper at det blir ordnet opp i- og håper at du får en behandler med traumer som spesialfelt<3

    Forstår godt at det er triggende for deg å bo der, så kan nok være veldig lurt å flytte 🙂 Og også veldig fint å høre at gutta dine forstår det<3 Da gjør det ofte ting litt enklere =)

    Og du vennen.. Skriv når du føler for det, og når du har behov for det 🙂 Det er din blogg<3

    Jeg er sikker på at jeg har fler med meg, når jeg sier at vi er her for deg uansett<3

    Ønsker deg masse lykke til med alle prosjektene dine, og sender deg mange gode tanker og varme trygge klemmer<3<3

Legg igjen en kommentar

