livetogkampen

Sliter

Jeg eier ikke noe slott eller store rikdommer.. Og jeg ønsker meg heller ikke noe av det. for vi kom tomhendt til verden, og når vi forlater den kan vi ikke ta noe med oss.
Men jeg ønsker meg fred. Jeg ønsker meg et øyeblikk med fullstendig fred i sinnet. Jeg ønsker at fortidens spøkelser skal la meg i fred. Jeg ønsker at jeg skal få sove. Uten at jeg våkner i redsel og svette, bare rolig drømmeløs søvn. Jeg ønsker meg en solskinnsdag i livet. Det kan da ikke være så mye forlangt det??
Sånn som det er nå, legger jeg ikke store planer for morgendagen. En morgendag jeg ikke vet om kommer. Det er ikke alltid det føles som om den vil gjøre det. Men det er en evighet mellom vugge og grav, og jeg vil jo leve. Samtidig som mye i meg slett ikke vil leve. Fordi livet er sånn ganske poengløst. Ganske dritt. Ofte.
Jeg venter meg så visst ikke noe under. Hverken fra vår Herre eller fra andre mennesker. Jeg tror ikke på mirakler.
Men jeg jobber hardt for å ha det bra. Alt jeg kan gjør jeg. Men det kjennes ikke som om stegene fremover er målbare alltid. Ganske ofte er de ikke målbare. Men jeg sliter meg videre.
Livet glipper ganske ofte for meg. Det er mye jeg ikke får med meg. fordi jeg ikke er tilstede i verden.. Ikke med mitt bevisste jeg… Så ja, mye glipper for meg. Og mye blir derfor galt.
Men jeg gir ikke opp. Jeg har iallefall ikke gitt opp enda. Selv om det har vært nære på mange ganger. Fordi det føles som om det får være måte på hvor mye jeg skal klare..
Men tiden ruller på. Time følger time, dag følger dag. Så om jeg bare tar en dag av gangen, er jeg plutselig kommet noen dager videre… Men jeg skulle virkelig ønske det var lettere. Det sies at tiden leger alle sår. Men jeg tror ikke på det, jeg.. For tiden leger ikke mine sår.. Men kanskje blir det litt lettere å leve med etterhvert. Det er jo lov å håpe…
Jeg forstår at folk ikke kan forstå. Jeg godtar at det er alt for vanskelig å forstå mitt liv. Og jeg skjønner at når folk ikke forstår, er det mange som lager sine egne teorier.
Men jeg bryr meg ikke om hva de tenker og tror. De kan starte med å gå noen mil i mine sko. Om de hadde gjort det, kunne de kanskje forstått. Men det kan jo ingen.
Og jeg kan ikke bry meg om hva de tror.
For sånn er mitt liv for tiden. Og sånn er jeg.
Jeg henger fremdeles med.

Single Post Navigation

16 thoughts on “Sliter

  1. Sender deg mange gode tanker og klemmer<3<3<3

  2. destgirl on said:

    Mange gode klemmer til deg og håper at dette året kan bli litt bedre ❤ ❤ ❤

  3. Klemmer til snille gode deg ❤ ❤

  4. ♥ ♥ ♥ Takk for gode klemmer, søte snille dere ♥ ♥ ♥

  5. ❤ ❤ ❤ masse gode hjerteklemmer fra meg!!! du trenger ikke klare tro det blir bedre. jeg kan tro for deg mens det er for tøft for deg å tro ❤ pass på å gjøre gode ting for deg selv. hva det enn er. til du kommer og kan få gode ting av andre…:) du skal ihvertfall få en god klem av meg da. og tror mange andre vil gi deg det også! ❤

  6. britt jorun sletvold on said:

    Godt nyttår Berit 🙂 Håpe du får ett fint år.

  7. Sender deg mange gode klemmer ❤ jeg håper du får et fint år ❤

  8. Klemmer <3<3<3 fred hadde vært noe det

  9. Ville bare si jeg tilfeldig fant bloggen din i dag og leser.
    Legger igjen en stor god klem som du kan ta om du vil ha.

Legg igjen en kommentar

