livetogkampen

Avstand og kamp

Jeg har prøvd i årevis å holde en form for avstand. Avstand til alt. Jeg har prøvd å holde avstand til meg selv og alle sammen som er i meg. Fordi alle meg var så mange, og så mye å leve med. Og dermed trakk jeg meg tilbake inne i meg selv, og lot alle andre meg få styre skuta. Det gikk kanskje ikke så bra…
Men, man kan jo ikke si at det gikk så dårlig heller… Jeg fikk tre barn.. Jeg lever jo… Men så klart, man bør jo ha minner også…
Men når jeg har holdt denne avstanden fra meg selv, har jeg holdt alle andre på avstand også. for de som har styrt skuta har hatt mer enn nok med det. Og alle mine hemmeligheter har vært gjemt. Både for meg selv, og for andre….
Men maska er falt. Kampen står for tur. Og for første gang skal jeg ikke kjempe imot… Ikke kjempe imot meg selv, men MED meg selv. Ingen flere hemmeligheter.
Jeg skal prøve å stole på at noen vil meg vel. Jeg vet ikke om det er verdt det. Verdt all smerten og tårene. Vet ikke om jeg kan tåle å dele alle hemmelighetene. Men jeg skal ikke kjempe imot. for jeg vil se hvor dette ender.
Hvis jeg lykkes, kan jeg kanskje få gitt slipp på alle djevlene og spøkelsene fra min fortid. Som har hjemsøkt meg hele tiden. Som har gjort det nødvendig for meg å flykte fra meg selv.
Egentlig vil jeg ikke. Jeg vil ikke vite. Jeg vil ikke kjenne det de små delene bærer på. Men for første gang skal jeg ikke gå. Jeg skal føle, lytte og være tilstede i min egen smerte. Før det er for sent, og jeg er for evig fortapt.
For jeg kan ikke endre noe.. Men jeg kan lære å være tilstede i mitt eget liv idag. Det tapte er tapt. Men jeg trenger kanskje ikke tape mer. Om min barndom er tapt, kan jeg kanskje vinne tilbake mitt voksne liv.
Og da er det kanskje verdt det??

Single Post Navigation

8 thoughts on “Avstand og kamp

  1. Du er utrolig tøff ❤
    Og jeg tror alt vil være verdt det ❤
    Du vil få ditt voksne liv tilbake ❤

    Fortsett å kjempe, og stay stong ❤
    Håper du har hatt en fin jul ❤

    Trygge klemmer til alle deg<3

    • Jo, jeg tror nok også at det er verdt det ❤

      Jula har vært så ok som den kan, egentlig starter den vel nesten ikke før i morgen her, siden unga kommer da.. ❤
      Håper din jul også har vært grei nok ❤ ❤ ❤

      Mange gode klemmer tilbake <3<3

  2. Det vil være verdt det kjære deg. Det kommer til å bli tøft, men det blir bedre.
    Sender deg mange styrkeklemmer ❤ ❤ ❤

  3. hei vennen<3
    har lest litt av din blogg nå. skal lese mer senere idag. åh vennen<3 jeg skjønner deg så godt. og får bare masse kjærlighet for deg. det ER håp kjære venn! HUSK det! du er flink å skrive:)
    jeg vet det er en tøff vei du er begitt deg ut på men det er den RETTE! de skal ikke få vinne! DU skal! for meg trenger du hverken late som eller være voksen<3 jeg er jo bare blitt mer glad i deg nå når jeg har fått se litt av den sanne deg. den sårbare. de små. vær den du er vennen/-e mine:) du skal ikke måtte skjule deg eller late som bare fordi noen ANDRE har gjort deg galt. noe du aldri skulle ha opplevd. så se på det som fulle rett fortelle og vise verden hva du bærer på og hva du føler. og hva du trenger! det er det minste verden kan gi deg etter den urett!
    og så er jeg her med deg<3<3

    masse trygge gode klemmer fra meg

  4. ❤ ❤ ❤ Gla i dæ (dokk) å ❤ ❤ ❤

    Klemme masse på ❤

  5. Kjenner meg så uuutrolig igjen i det du skriver her!! Står i så mye av det samme selv!!

    *gode klemmer* ❤

Legg igjen en kommentar

