livetogkampen

Jula så langt..

Joda… Jula kom den… Uansettt hvor gjerne jeg skulle ønske den hadde holdt seg unna. Jula er ikke min beste tid, akkurat..
Tjuvstarta litt lille julaften, med pinnekjøtt og god dessert sammen med gutta, siden de hadde mest lyst til å være hos faren julaften  i år.. Vi kosa oss max, og når de på nytt var kjørt hjem til far ble det nok litt tomt her hjemme…
Men julaften skulle jeg feire hos min mor. Min far skulle også komme dit… Ikke akkurat den aller beste løsningen.. Og aller helst ville jeg nok bare vært hjemme, men da ville gutta fått dårlig samvittighet..
Dro da innover, og jeg klarte meg da bemerkelsesverdig bra. Selv om jeg har et meget anstrengt forhold til min mor, noe som gjør at jeg veksler mye når jeg er der. Det er stort sett Livia-delen som har regien når jeg er sammen med min mor. Rent bortsett fra når jeg flykter inn i dataen.. Men nå takler jeg ganske godt at akkurat denne delen tar kontrollen. Vi samarbeider godt, kanskje den eneste delbiten min jeg virkelig samarbeider med, og jeg er iallefall til stede nok til at jeg husker dagene.. Men det er best at hun tar regien, for da kommer vi igjennom det med litt mindre bråk..
(Livia har hjulpet meg nede hos litjpsykologen på Betania også, hun, og da ba jeg henne om å ta over. DET gjør jeg iallefall IKKE med noen av de andre delbitene…)
Men, altså.. Jeg fikk jo litt sånn dejavu fra barndommen, da… Mamma og pappa er fremdeles like flinke til å finne feil på hverandre og å hakke på hverandre.. Livia er vant, hun hadde regien hjemme i store deler av min barndom. (Ja, jeg var lite tilstedeværende fra jeg var bitteliten… Men nå begynner iallefall minnene å komme på plass og jeg holder på å pusle sammen livet mitt.. )
Min far dro hjem på kvelden, mens jeg lå over til idag, og kom heim i kveldinga… Godt å være litt aleine egentlig. Gutta kommer vel tilbake hit fjerde eller femtedag. Og imorgen skal jeg besøke engelen min, som er på Stjørdal for tiden…

God Jul til alle mine lesere..

Single Post Navigation

7 thoughts on “Jula så langt..

  1. God jul videre til dere alle 🙂

  2. God Jul Hilde-mi ❤ ❤ ❤

    Kommer til deg på ny-året =) Og inntar rommet "mitt" ❤ ❤ ❤

    Savner både deg og Ludo-gutten ❤ ❤ ❤

  3. Good jul.. Sender klemmer ❤

  4. God jul ❤ klemmer til deg ❤

  5. There is noticeably a lot to realize about this. I suppose you made various good points in features also.

Legg igjen en kommentar

