livetogkampen

Tja, kanskje nok et rotete innlegg…

Jeg er vel som mennesker flest.. Men ofte liker jeg best mennesker som tier stille… Eller, det vil altså si, mennesker som kan tie der det trengs å tie.. For det er ikke alt som trenger ord. Det er en tid for alt, også for å være stille.. Derfor er jeg så glad i alle dem som skjønner uten å være nødt til å snakke meg ihjel.. For ikke å snakke om dem som må omdefinere problemene for å forstå dem, det syns jeg nok er litt vanskelig.. For mine små deler, f.eks, de kan ikke omdefineres..
Og sorgen jeg bærer, den er svart i mitt liv. Og kanskje må den bare få være det… Jeg vet jeg skal tenke positivt, men må også få lov til å sørge, til å være trist, til å forbanne det jeg trenger å forbanne.. For uten det, tror jeg faktisk ikke jeg kommer meg fremover. Jeg skal jo bearbeide denne dritten.. Så skal jeg nok leve med det. En gang.. Men enda er jeg ikke der.
Så er jeg sånn, at når jeg blir usikker, tier jeg stille. Og alle disse små delene mine er ganske usikre. Og så tier de kanskje stille, og får meg til å tie stille. Når de egentlig trenger å prate. Når jeg trenger å prate. Så får jeg kanskje ikke sagt det jeg burde.. Eller, det jeg ønsker.
Og disse små hungrer sånn etter omsorg.. Etter å bli holdt rundt. Strøket over håret og over ryggen. Få en god klem. Som også er trygg. Men så er det jo ikke sååå menge klemmer som appellerer til de små.. Det blir helst de «voksne» på Betania.. Og noen av de vennene jeg har fått derfra..
Og innimellom er jeg flink til å formidle at jeg trenger dem når jeg er der, men helst når jeg skal legge meg. Og når jeg våkner av flashbacks og mareritt..
Men syng meg en sang, gjerne barns sanger.. Syng meg i søvn om du kan.. Og gå så stille ut av rommet.. Så våkner jeg nok snart igjen, men om jeg våkner tusen ganger, er det likevel nytte i å bli sunget i søvn..
Dette innlegget må vel virkelig være et av mine mere rotete innlegg.. Men kanskje skjønner dere noe av det likevel.. Og hvis ikke, så skjønner jeg det selv.. Tror jeg, kanskje.. =)

Single Post Navigation

4 thoughts on “Tja, kanskje nok et rotete innlegg…

Legg igjen en kommentar

