livetogkampen

Torsdag, Sto opp seint, selvhjelpsgruppe..C

Tenkte faktisk å stå opp til riktig tid idag… Men den gang ei, jeg sovna ikke så tidlig på natta, nemlig… Og surra masse rundt når jeg sto opp også…

Men kom meg da omsider i dusjen, heldigvis med fravær av dusjhaterne på innsiden… Og så skulle jeg liksom dra tidlig for å innom City syd og handle litt julegaver, og komme meg ganske tidlig til Betania… Litt fordi jeg trenger å kjenne at det er trygt der, noe jeg hadde problemer med sist.. Og for å møte Christina før gruppa.. Og så skal jeg jo liksom ikke være så lenge innom etter gruppa, fordi de vil jo helst ikke ha så langt besøk når nattevaktene er kommet.. Og under denne ti-ukersen har jeg vært flink til å dra til rett tid…

Men altså, jeg kom meg jo avgårde så seint at jeg hastet gjennom City Syd for å få gjort det jeg skulle…. Og enda var jeg ikke innom Betania før halv seks.

Men fikk prata litt med Catharina og Siv Anita som var på vakt og litt med Christina mi. Og fikk smakt litt på god kylling-wok ..

Så var det selvhjelpsgruppe, og vi fikk til en god gruppe denne gangen også. Praten går lett, og vi glemmer gjerne tida… Så også denne gangen. Så plutselig var vi en halv time på overtid igjen. Men det er veldig fint når det er sånn… Mye bedre at tida raser av gårde, enn at man kikker på klokka for å se om man snart er ferdig…

Etterpå tok jeg turen innom Betania igjen.. Vaktene satt aleine på stua da jeg kom, og jeg satte meg ned og prata litt med dem.. Praten gikk om gammeldags godteri, og vi ble vel kanskje ganske så godtesugne alle sammen etterhvert..Og jeg kunne vel huske da godisen kostet ti øre stykket, og kanskje fem øre også om jeg la godviljen til.. Men disse to snakket om to-øringer de…. Og så mange år eldre enn meg er de nå ikke da… Og Siv-Anita snakket jammen meg om da det kostet to og tre kroner på kino også…… DET husker ikke jeg…. Men det er kanskje fordi at jeg stort sett slapp inn gratis ilag med farfaren min som var kinomaskinist de aller første årene i mitt liv, var vel først da jeg var ni-ti år jeg begynte å betale selv….

Etter en stund kom Christina mi igjen. Vi vekslet julegaver.  Og jeg ble sittende på gulvet ilag med henne  mens hun ordnet fine kubbelys … Eterhvert var det vaktskifte, nattevaktene kom på jobb… Og Bente hadde med hunden sin… En kjempefin ni mnd gammel Golden Retriever hann..

Jeg klarte liksom ikke helt dra hjem denne kvelden. Det  var kjempegodt å være der. Og det var kjempegodt å føle at det var godt å være der igjen. Fikk gode klemmer av de to som dro av vakt, og bamseklemmer av de som kom på vakt. Og jeg kjente igjen at Betania kanskje likevel er det tryggeste stedet i mitt hjerte… Jeg ble der vel til klokka var godt og vel halv tolv, så disse nattevaktene var så gode denne kvelden, og tålmodige nok til å la meg bli. Fikk gode klemmer da jeg dro også… Og en skikkelig bamseknuseklem fra Bente…

Kjenner jeg ser litt frem til at det skal bli ny ti-ukers nå.. Men det er bra det ikke blir rett over nyttår. For jeg vil gjerne ha ting på plass før jeg skal dit i ti uker denne gangen. Både med hjemmesituasjonen, psykolog og hele pakka. Og så har Hilde hjulpet meg å bestilt tannlegetime til meg. Hun har forklart sin egen tannlege hele situasjonen, og har lovt å både passe på at jeg husker timen og å være med meg…

Og, så har jammen meg den datamaskina som rauk under ti-ukersen min og nektet å virke helt til nå, plutselig begynt å virke igjen også… Og det er jo bra, så har jeg ordentlig data til neste ti-ukers… For den maskina til guttungen som jeg hadde nesten hele forrige ti.ukers, den likte de ikke noe særlig på Betania… Den bråkte visst masse… Og jeg fant den til stadighet gjemt bort i gangen utenfor kjøkkenet når jeg gikk fra den en stund…. =)

Single Post Navigation

Legg igjen en kommentar

