livetogkampen

Så er jeg tilbake, kanskje…

Jeg har vært.. Eller… Jeg ER sjuk… Men jeg er ikke helt sengeliggende lenger, noe jeg har vært siden onsdagen..Jeg har hatt så innmari vondt i halsen, i kroppen og virkelig vært uttafor.. Fysisk sjuk, liksom… Feber oppi førti..
Ble vel ikke akkurat bedre av at jeg ble med eldstegutten på kino på onsdagen, da.. Jeg ble iallefall liggende etterpå… Men kinoen var bra, vi så Twilight og det var verdens beste avsluttning på en enorm serie..
Leverte Ludo på Onsdagen også, fordi jeg var i så dårlig form.. Men jeg SAAAVNEEER han… Sov jo ganske greit når jeg hadde han, og jeg holdt meg greit på nett…
I går hadde jeg en tenåringsovertakelse.. Tea har vært rolig ganske lenge, ja alle smådelene har egentlig holdt seg forholdsvis rolige og håndterbare en god stund nå, siden jeg kom ut av Betania iallefall… Sånn rent bortsett fra at det er sendt noen mailer som ikke skulle sendes og sånn.. (Tror jeg må kansellere den ene mailadressa mi, den eneste smådelene kommer seg innpå..) Men nå var det tydeligvis vært greit lenge nok…
Tea var sikkert frustrert, kanskje fordi den generelle utryggheten bare økte på Betania, sikkert fordi vi var så slitne på forhånd. Små episoder ble etterhvert veldig store i hodet mitt, og det ble rett og slett ikke bra… Så Tea tok gamle mestringsstrattegier i bruk.. Selvskading, altså…
Bare det at tenåringsrebellen har glemt noe vesentlig…. Det er en grunn til at selvskadinga mi aldri har innebært kutting… Så egentlig er tenåringsdeler som selvskader generellt noe herk…. Og SÆRLIG når de glemmer at hovedelen ikke tåler blod… Og da særlig ikke mitt eget blod….Jeg BESVIMER av blod, jeg.. Nemlig…
Vi har da aldri brukt å kutte… Andre metoder som har vært «vår» eller MIN form for selvskading…
Kan tenke seg da, når jeg kommer til «meg selv» igjen og det er blod OVERALT??? Jo, selvølgelig… Jeg BESVIMER… Og når jeg våkner igjen, er det fremdeles blod overalt…. Ikke at hun/jeg har kuttet dypt, det blir sikkert ikke de verste arrene (Har nok verre arr fra andre metoder) Men det var kuttet mye, og det var masse blod…
Dessuten e det jo VELDIG forsmedelig at det måtte bli selvskading igjen nå da, når jeg har vært skadefri i flere måneder… Hadde ikke skadet siden ti-ukersen, faktisk…
Men jeg får vel bare starte på nytt, målet er jo å bli helt skadefri. Da skal jeg spandere på meg en premie… Når jeg har vært skadefri et helt år… =)
Jeg fikk forresten nettopp brev fra Betania om at jeg nå omsider er inne på venteliste til ny ti-ukers igjen… Søknaden min var datert 4 juni, så jeg synes igrunnen det er greit å være inne på venteliste nå… Forhåpentligvis blir det ny gruppe på meg i mars da, får krysse fingrene for det… Ellers blir det vel etter sommerferien, men DET kjennes litt lenge til….
Men, vi får se hva tiden bringer.. Til tross for litt overtaking og selvskading, er jeg relativt bra nå… Jeg har hatt få overtakelser, selv om de er aktive når det skjer, og jeg er generellt noe mer ovenpå enn jeg har vært på en stund… Jeg har fått lovnad fra DPS om et tilbud innen 29 januar neste år, noe som vil si at jeg sannsynligvis har en psykolog på plass før neste ti-ukers… Forhåpentligvis en god en, som jeg har kjemi med…
Ellers ser ting også ut til å falle på plass ellers i hjelpesystemet, noe som gjør livet en smule enklere…
Og da får jeg bare ta sånne tenåringsopprør med ro… Egentlig VAR det jo litt komisk også, da… Galgenhumor er viktig… =)
Og.. Kanskje er jeg tilbake som blogger også… =)

Single Post Navigation

20 thoughts on “Så er jeg tilbake, kanskje…

  1. håper du er tilbake! 🙂

  2. Skal prøve å skrive innimellom, iallefall =)

  3. Varme tanker, og god klem til deg! Godt at du er tilbake ❤

  4. Snuppa mi ❤

  5. Hei du. Veien består av både oppoverbakker og nedoverbakker. Vet det blir bedre for deg etter hvert.

    Du får ta deg en tur hit vettu eller låne Ludo igjen:-)

    Klemz:-)

  6. tenker masse på deg. vondt å lese, men «godt» å se at du har kommet deg på nett igjen. har savnet deg på fb også, så håper det er tegn på at noe er litt bedre. ta det som en seier at du klarte deg så lenge. du har vært flink der ❤

  7. Nei, har ei sånn ei jeg og. Det er ikke noe morsomt i det hele tatt. Bra du er på venteliste på betania igjen da så du får mer hjelp, forhåpentligvis.

    klem ❤

    • Nei, det er ikke alltid så morsomt…. Men jeg kan nok se komikken i det likevel… Siden jeg tåler så dårlig blod…

      Jeg har litt problem med Betania akkurat nå, etter siste puste-runde, men ser likevel frem mot ti-ukers… Jeg vet at problemet sitter i mitt hode, nemlig…

  8. Legger igjen en klem, liker galgenhumor selv, min overlevelse 🙂 ❤ Godt at det ordner seg litt, betyr mye ❤

  9. Galgenhumor er viktig ja, sånt liker vi 😀
    Twilight er fantastisk ❤ elsker de filmene, det blir kanskje 2 oppfølgere 🙂

    Hørtes ikke mye moro ut dette med kutting og blod, men du tar det bra og ser på det positive, som at det var lenge siden sist, den måten å tenke på er så utrolig viktig 🙂 og med den tankegangen så kan fremgangen bli stor, fordi i stedet for å straffe seg selv så belønner man seg for at man var flink så lenge, jeg har brukt den måten å tenke på selv også og den fungerer 🙂 man skal belønne seg selv, fordi du har vært veldig flink 🙂
    Trygge Klemmer til alle deg ❤

    • Jepp =) Galgenhumor er veldig viktig =)

      Håper det blir oppfølgere til Twilight, jeg er virkelig glad i de filmene… =)

      Kutting er ikke mye moro… Selvskading er vel i det hele tatt ikke det, men kutting da??? Blod, liksom?? Jeg har alltid besvimt av mitt eget blod, og gjorde selvsagt det nå også….
      Men må jo være positiv oppi alt, og jammen meg kan jeg virkelig se det komiske i hele greia også, altså… =)
      Men syns nok Tea-delen kunne tatt hensyn til at jeg ikke tåler blod…
      Men igjen: Skadene er mye mindre når Tea kutter enn når hun bruker de mer vanlige metodene… Og skal kanskje være glad for det også?? =)

  10. jeg synes det er godt å se deg tilbake her! *klem*

  11. Kom over bloggen din, ettersom at jeg leser Fragile sin blogg slavisk, og har lest masse innlegg frem og tilbake, men dette innlegget var helt fantastik. Det er mye av innleggene din jeg kan sammenligne meg selv med, og spesielt dette. Når jeg hadde vært skadefri i ett år kjøpte jeg meg et par Christian louboutin-sko, de er gode og ha på seg, eller bare holde i når skadetrangen dukker opp!

    Håper du får det du fortjener en dag!

    L

Legg igjen en kommentar

