livetogkampen

Sliten.com

Jeg er drittlei nå. Er så inderlig lei av å aldri ha fred i hodet mitt. Jeg er lei av at strømmen av minner aldri stopper opp. Det går som en sløyfe. Om igjen og om igjen. Får aldri fred. Og jeg er så lei av å våkne i redselsslagen panikk om jeg omsider har våget å sovne..
De små merkes veldig godt. De tar ikke over så veldig mye, men de er veldig opp under huden min. Det er fullt kaos på innsiden min. Og det er tydeligvis tiden for å bombardere meg med alles minnebiter. Jeg fryser fast og blir kastet tilbake i en tid som skulle vært over. Det er de små og minnene.

Jeg er lei av å fryse fast i en tid som burde være over. For å si det jævla hardt og brutalt, så er jeg lei av å bli voldtatt og mishandlet hver eneste natt. Lei av og våkne opp kvalm og med like store smerter som da. Og jeg er lei av at det ikke engang gir seg på dagtid.

Jeg er lei av å savne en barndom jeg ikke hadde. En barndom jeg aldri kan få. Det nytter ikke å ta tilbake en barndom som er stjålet. for hver gang du prøver og mislykkes blir du bare mer ensom og forlatt.
Jeg er forresten også lei av at de gode minnene jeg tross alt har blir fullstendig satt i skyggen av alle disse vonde minnene. At mareritt og flashbacks fullstendig dominerer mitt liv.

Jeg er lei av å føle meg så merkelig unormal også. Dess mer oppmerksom på delpersonlighetene mine jeg er blitt, dess mer kjent med dem jeg er blitt dess mer unormal føler jeg meg. Selv om jeg vet at det ikke er så veldig unormalt. Men det føles unormalt. Og så lenge jeg er så splittet og så lenge jeg kjenner meg som mange personer i ett, så lenge vil det føles unormalt…

Jeg er lei av tårene også. Lei av å gråte. Men jeg klarer ikke la være. Jeg sørger. Sørger over skjebnen til Mali, Taran, Hannah, Rakel, Tilje, Tindra, Svea og Thea. Jeg sørger over dem alle, over det lille barnet som var meg. Og jeg kan ikke stoppe å gråte. Tårer er skummelt.

Jeg prøver å avveksle. Men det å ta kontakt med noen for å dra på besøk er for vanskelig nå. Eneste stedet jeg har greid det,, er der hvor en venninne først ba meg om å komme. etterpå har jeg selv greid å ta kontakt der og hørt om jeg kunne kommet. Så om jeg ikke er mye rundt, er det ikke nødvendigvis for at jeg ikke vil, men jeg greier ikke ta kontakt med noen selv.
Og så må jeg på butikken av og til. Men egentlig må jeg ikke det så ofte. Matlysten er forsvinnende liten. Så jeg spiser gjerne ikke i det hele tatt.

Jeg skulle ikke høre på pusterommet nå. Skulle vente til neste gruppe hadde startet opp, fordi det var så lite å gjøre på nå. Og så var jeg relativt sikker på at det var fullt også, jeg bruker å ha sånn noenlunde kontroll på sånt. Men jeg var så utslitt nå, at jeg sendte Hanne en mail likevel. Men rett hadde jeg jo, det var fullt. Men jeg fikk komme inn på tirsdag, og bli til torsdag neste uke. Og nærmere tre dager er likevel bedre enn ingenting. Og enda viktigere er de to nettene. Kanskje får jeg sove litt. Kanskje får jeg noe trygghet.
Men jeg kommer til å ta kontakt tidlig i neste gruppes første uke, for jeg trenger mer tid i trygghet sammenhengende.

Jeg er så lei av å være så sliten. Av å være så redd. Jeg er så lei av den utryggheten som sitter så dypt i meg. Den er så vanskelig å bli kvitt.

Mest av alt i hele verden ønsker jeg meg trygghet..

Single Post Navigation

4 thoughts on “Sliten.com

  1. skjønner godt du er lei. Det har du all grunn til å være! Å ikke få oppleve en barndom er helt grusomt..

    Godt du har et sted å gå til<3

    Klem

  2. «Kast alle dine bekymringer på han, for han har omsorg for deg.» 1. Petersbrev 5:7
    Kjenner til følelsen, men kjemp videre, uansett hvor enkelt det måtte høres ut. ❤

  3. Kjenner følelsen av å være lei av at fortiden ikke lar en i fred… men stå på:)!

Legg igjen en kommentar

