livetogkampen

Overnatting på sansehuset

Torsdag var det selvhjelpsgruppe på Betania.. Og Christina og jeg avtalte og møtes før. Siden Christina skulle være brukerrepresentant på intervju med mulige nattevakter dagen etter skulle hun leie sansehuset om natta, og vi hadde avtalt at jeg skulle leie sammen med henne =)

Vi møttes en time før gruppa, utenfor traume, og gikk inn for å hilse på. Hodet og de små ble jo litt i surr med engang, siden det var nattevakter på kveldsvakt denne torsdagskvelden ❤ Og ikke bare en av dem, men to.. =)
Fikk mailadressen til den ene, jeg hadde spurt om den. Siden jeg har vondt for å ringe… Og hun er en av dem alle MINE smådeler og jeg selv stoler mest på .. Var godt å få den slik at jeg kan skrive når det er på det verste. Vafler skulle de lage, så vi fikk bare komme over og spise det etterpå..

Så bar det ivei på selvhjelpsgruppe og det gikk bra =) Snakket egentlig ganske bra på den gruppa denne gangen, og jeg har en mistanke om at det kan bli en fin gruppe. Så skulle Christina prate litt med Hanne etterpå, siden det skulle være disse intervjuene dagen etterpå, og da ble jeg sittende og vente jeg også..

Etterpå stakk vi ivei og fikk smakt på vaflene=) Gode Gurine-vafler med Bente-prim på ❤
Seinere stakk vi og kjøpte noe mat og vi fikk låne microen på felleskjøkkenet til å varme opp maten. Vi ble nok sittende litt lenge utover natten, for Grete nattevakt sendte oss etterhvert ut og bort til sansehuset…

På sansehuset hadde vi allerede under selvhjelpsgruppa registrert veps… Noen levende, og masse døde i trappa.. Så når vi hadde fått redd opp sengene våre bestemte vi oss for å gå å se hvor alle disse vepsene kom ifra… Å jada, vi fant masse vepsejævler i vinduet i trappa.. Levende sånne.. Og inne på sanserommet, der var det stappfullt av veps. Mange døde, men sannelig like mange levende.. O skrekk o gru… Christina ringte over og beordret Grete bortover for å se.. Vill panikk på oss, selvsagt.. Eller, mest på Christina =) Jeg hadde gått og kverka hveps med bare pekefingeren tidliger på dagen også, jeg… Grete kom hun, men var jo ikke mye hun kunne gjøre, da.. Men hun syntes nok det var mange av dem, ja.. Hun skulle iallefall sørge for at vaktmesteren fikk beskjed.. =)

Til sengs kom vi oss iallefall til slutt.. Og sovnet da omsider også.. Drømte hele tiden at jeg var oppe.. Vet jeg var oppe og drakk i sekstiden, tror jeg iallefall, men jeg trodde da ikke jeg gikk og la meg igjen… Var sikker på at jeg satt i sofaen og var på dataen.. Men… Da Christina ropte på meg om morgenen lå jeg i dyp søvn I senga… Så våkna av at hun hadde panikk, «Berit kom, det er en VEPS her.. Den MÅ du ta..» Og jeg opp i ørska, helt forvirra, for jeg trodde jo at jeg allerede var oppe… «Hvordan skal jeg ta den da?? Den er så høyt oppe..» Endte med at jeg drepte den med et håndkle.. Så gikkk Christina på intevju, og jeg gikk på dataen.. Trodde jeg… Neste gang jeg våknet var av at det ringte på døra… Da var det vaktmesteren som kom og skulle drepe vepsen… Opp i ørska igjen, vettu..

Han gikk rundt og spraya hver enkelt veps ++++ Og var litt redd dem, fordi han ble stukket alt utenfor inngangsdøra, og det var den digre kulen etter det.. Jaja, kverka vepsen fikk han visst gjort.. Og etter dette GIKK jeg faktisk på dataen.. Men etterhvert, sånn i tolvtida vandret jeg over til Traume jeg også..

Sånn like forvirra denne gangen, for nå var Bente nattevakta mi på DAGEN, på en FREDAG… Det hadde jeg aldri vært borti før, og de små ble enda mer forvirra.. Men jeg syntes forsåvidt det var veldig greit da =) Camilla og Kari var der også.. Og fredag er lik fredagskaffe med vafler og det var vi så heldig å bli bedt på.. Koselig ❤ Fikk prata litt og fikk klemmer og alt det der som er bra =) Var med røykerne ut for å røyke midt i vaktskifte, og da disse avtroppende skulle gå, fikk jeg bevist at jeg hadde oppdradd dem godt nå =) Alle fire (Bente, Camilla, Kari og Hanne) kom i rekke og rad og delte ut klemmer til oss som satt der.. De har lært vettu, at det ikke går an å snike seg unna..

Lene kom på kvelden, og det var så rolig til henne at hun tok seg tid til å høre på meg og Christina og et problem vi har strevd med.. Det var veldig godt at hun tok seg tid, og at det var hun som foreslo at vi kunne sette oss i gangen og snakke med henne om det..Var en tur bortpå sansehuset også, og samla sammen hvepsen så Lene fikk se… Når hun var ferdig på vakt ble det flere klemmer, og som jeg sa "I morgen er jeg iallefall dratt hjem når du kommer" Tror kanskje ikke hun trodde på det, ikke de andre heller, egentlig.. Vi fikk låne microen og lage oss mat inne på storkjøkkenet denne kvelden, og satt en stund utover natta nå også, uten at noen sa noe om det.. Så ble det sansehuset og vi sovna da ganske greit denne kvelden også =) Satt oppe en stund til før vi la oss, da =)

Våkna halv elleve morgenen etter. Var oppe og dusja.. Og fikk konstantert at enda flere hveps hadde kravla seg frem og dødd på sanserommet, pluss at det var begynt å komme levende hveps igjen.. Jaja.. Rota bort en hveps klarte jeg å gjøre også, skulle bare dusje før jeg tok den.. Men fant den aldri igjen..

Så var jeg litt på dataen, og fant en bok jeg leste ut, og rakk også å more meg med noe kritt, før Christina kom opp i halv ett tida.. Så ordna hun seg, og vi rydda utav huset og bært bortover skittentøyet og søpla på traume.. Hanne på vakt=) Og tror noen jeg klarte dra hjem før Lene kom på jobb da?? Neida, vi var der både jeg og Christina da hun kom … Christina dro før meg, jeg dro sånn rett før de skulle spise, jeg =) Sånn med det samme var det egentlig greit å komme heim… Men det er ikke gode dager nå, og jeg burde nok hørt på pusteromkmet likevel.. Men det er jo bare denne uka om å gjøre, og jeg tror det er fullt. Så jeg venter til tidlig på den neste gruppa, tror jeg…
Men jeg skal sannelig være snar med å sende en mail til Hanne om det også…

Single Post Navigation

2 thoughts on “Overnatting på sansehuset

  1. Det går for seg med andre ord? Nattevakt på dagtid og veps som benytter seg av sanserom og dør av det og dressur av vakter i pasientregi… rote bort en veps tror jeg heller aldri jeg har hørt om noen som har klart før :p.

  2. Hehe =) Du ANER ikke hvor mye det kan forstyrre et hode som mitt at nattevakter går dagtid =P Splitta sinn og mange små delpersonligheter med behov for full kontroll er ikke bare enkelt, altså =)

    Er ikke første gangen jeg har rota bort en veps, gjorde det hjemme også uka før =)

Legg igjen en kommentar

