livetogkampen

Jeg har vært på foreldremøte, jeg….

Jepp… Jeg har vært på foreldremøte i åttende klasse. Min minste har begynt på ungdomsskolen. Og hans far spurte om jeg kunne gå på foreldremøtet…

Første cluet var å sørge for at jeg fikk sitte på med noen, slik at jeg faktisk kom meg dit.. Skulle jeg kjørt selv, er sjansen for at jeg hadde kommet meg avgårde noe mindre… Selv om intensjonen hadde vært sånn, hadde kanskje panikken fått tatt mer overhånd.

Så da vi kom dit var alle de bakerste plassene opptatt, og det var bare ledig midt på og helt fremst i klasserommet. Midt på kunne jeg iallefall ikke sitte, da hadde jeg fått folk på alle kanter, og alt for mange i ryggen. Endte med at jeg fant en vindusplass helt fremst, snudde stolen slik at jeg satt med ryggen mot vinduet og dermed hadde oversikt over klasserommet. Men det var jævlig langt bort til døra….

Kjente litt på både angst og mere til. Men hadde nok flere med meg på laget. Det var et ordinært infomøte. Noe fikk jeg med meg, men langt fra alt. Ikke engang så veldig mye. Svea hadde en kjempejobb, og jeg var ikke engang baksetepassasjer… Så en god del gikk meg hus forbi. Men jeg ble da ikke foreldrekontakt, noe jeg uansett ikke hadde kunnet tatt på meg nå…

Og dessuten skrives det da referat som faren får. Cluet her var vel helst at gutten skulle være representert, fordi det er viktig at han er det. Faren er da også lærer ved den samme skolen selv, så mesteparten av den infoen VET han om… Heldigvis…

Jeg er ikke så flink på sånne store samlinger, jeg… Får ikke så mye med meg da, siden jeg må ha kontroll på alt rundt meg, og det er en kjempejobb.. Og når den jobben blir for mye for meg, tar noen andre over, noen som er bedre på kontroll enn meg.. Oftest Svea. Svea kan passere som voksen, så det er det ingen som merker alikevel. Så sånn alt ialt gikk det vel greit nok…

Single Post Navigation

Legg igjen en kommentar

