livetogkampen

Et litt forvirra innlegg

Jeg sitter enda fast i Betania.. Og ting som skjedde der.. Ble mye veksling og jeg føler meg temmelig forvirret egentlig..
Var enormt mye veksling på dagtid, selvsagt… Og måtte ofte gi tapt for Rakel og kosekaninen.. Sofaen på storstua, pekefingeren i munnen og den grå kaninen var god og ha.. Men det er ikke like moro å være baksetepassasjer da. Første gangen litja tok over gjorde Ruth Esther det så greit. Hun lot Rakel få ligge i fred, lot henne få lov å være til stede, uten at hun prøvde å snakke oss utav det.. Samtidig som hun ved å stryke over ryggen og håret osv når hun gikk forbi, viste at hun så oss begge to.. Det var veldig godt for den lille, tror jeg.. Og egentlig greit nok for meg også, selv om jeg helst ikke vil veksle.. Men jeg har lært meg at de små trenger det, av og til.

Jeg la meg jo nede på rommet når jeg skulle sove, og det er ei enorm forbedring i det hele tatt.. Men ikke hver natt jeg la meg særlig tidlig, og ikke hver natt jeg la meg i det hele tatt, men når jeg la meg, la jeg meg iallefall på rommet.. Og hver gang med følge ned, og hver gang med en som satt på sengekanten en stund.

Så våknet jeg endel i flash og mareritt, og panikken var selvsagt enorm.. Så den som eventuelt var til stede styrtet opp til de trygge voksne. Av og til fikk jeg være med som baksetepassasjer, som den natta Tilje styrtet opp med giraffen i handa, hvorpå hun dessverre ble skiftet ut med Rakel sånn halveis oppe.. Rakel hadde like mye panikk, så hun oppdaget ikke at hun hadde feil bamse… Ikke før hun var oppe.. Og da ble det større problem enn marerittet, som det tross alt var Tilje som hadde opplevd.. Så hun sto og mumla litt om feil bamse, og «følg meg ned igjen?? Nå??» Så hun kom seg fort i seng igjen, og var vel ikke oppe mer den natta..

Ellers hadde jeg flere runder der jeg IKKE var med selv.. Der de små tok helt over.. Som da jeg våknet av at Grete satt på sengekanten og holdt meg i handa.. «Men Grete?? Hva gjør du her?? Har jeg vært oppe nå??» «Ja, du har vært oppe ganske lenge du, har ligget i fanget mitt også» «Jammen Grete, jeg husker ikke det, jeg.. » Forrvirrende, jodda…Og da jeg kom til meg selv på sofaen og Jorunn akkurat hadde reist seg «Jorunn, hva gjør jeg oppe??» «Du ville opp» «Å?? Ville jeg??» Ja, du har sovnet i fanget mitt, jeg har nettopp reist meg» «Åååå, husker ikke DET jeg»… Og da var jeg egentlig temmelig lei av at sånt skjedde, så jeg bare «Går og legger meg der jeg SKAL ligge, jeg» Og det var nok eneste gangen jeg gikk ned uten følge…

Jeg har falt ut endel også, bare frosset i tid… Men mest har de små tatt over. Og det fortsetter hjemme. Nå er jeg så bevisst på at de tar over, er stort sett med som baksetepassasjer, men får jo ikke gjort noe med det.. Eldstemann her ser temmelig godt når jeg skifter, han ser også når det er Thea som tar over.. Men kanskje Svea lurer alle enda… Han sier Thea har mere irritasjon i seg enn meg, at det er derfor han ser det.. Og han hadde en runde der han gikk gjennom navna for å finne den rette.. Tror det er bra jeg har gutter… De godtar ting fortere, gjør ikke alt så komplisert. Men klart det er vanskelig for dem. Nå som jeg selv vet at dette skjer, er det vanskelig for meg også, at ungene opplever det. Men livet mitt, livet vårt er sånn. Dette er kortene jeg fikk utdelt, så skal jeg forsøke å spille dem rett, slik at jeg kan vinne på sikt.

Single Post Navigation

4 thoughts on “Et litt forvirra innlegg

  1. *klemme* de tingene du beskriver er utrolig frustrerende. her prøver jeg å være streng og si at det er jeg som kjører bilen.. Men om det virker er en annen ting.. :/ *klem*

  2. Å søte – jeg forstår godt at dette er frustrerende. Får håpe du får hjelp til å finne en (vekslings-)balanse som kan fungere, at dette ikke eksalerer?

    Ellers så blir kontrasten mellom der jeg befinner meg nå (psyk. akuttpost) og Betania så stor at jeg mest får lyst til å grine. Tenk å ha slike mennesker rundt seg som der, det må være fantastisk. Skjønner godt at ukene gikk fort..

    *klem*

Legg igjen en kommentar

