livetogkampen

Savner jeg

Fjorten dager går alt for fort… Jeg savner Betania med engang jeg skal dra derfra.. Rekker jo nesten ikke komme utav døra før jeg begynner å savne, så…

Jeg SAVNER virkelig nattevaktene mine, jeg… Selv om de jobbet på helt ulogiske tidspunkt for mine små denne gangen. Og selv om mine små var helt forskrekket over at en av de aller aller beste skal over på dag.. Det var i det hele tatt mye som var ulogisk for mine små denne gangen. Jeg fikk mange rare forvirra reaksjoner.. Men trygt var det vel alikevel, stort sett..

Tok lang tid før jeg kom meg derfra på torsdag. Måtte inn å samle meg etter selvhjelpsgruppa, fikk en litt grusom opplevelse der. Nå var det ikke selvhjelpsgruppa som var problemet, men heller det at jeg uforvarende fikk koblet et navn opp mot en fryktelig hendelse i min fortid.. Og fikk en kraftigere reaksjon enn jeg egentlig trodde jeg noengang kunne få. Heldigvis var Hanne med på gruppa denne gangen. Var greit egentlig å få sagt noen ord om det etterpå…Nå har jeg egentlig skrevet et innlegg på den opplevelsen. Foreløpig ligger den bare på kladd, kanhende forblir den liggende der. Om jeg skal legge den ut blir den iallefall låst…

Mye har skjedd på de fjorten dagene jeg var på Betania.. Jeg sov f.eks nede på rommet denne gangen. Ikke at det var lett, men jeg klarte det. Det var jo en av målsettingene mine. Men var mye oppe og fikk alltid følge ned og noen på sengekanten, slik at det skulle være trygt. Det er ikke alltid lett å være den fornuftige voksendelen når en har så mange redde små delpersonligheter.

Jeg har dessuten lært noen av disse delpersonlighetene å kjenne på en litt annen måte enn før. Thea, f.eks er ikke lenger bare en håpløs tenåring med et farlig sinne.. Vel, hun ER det, men hun har så mange andre sider også.. F.eks er rettferdighetssansen hennes stor. Og hun liker visst hester…

Og så dukket det jo opp en ny liten del.. Det vil si, helt ny for meg, det var nok Hannah IKKE… Jeg har kjent og følt på henne før, bare ikke fått helt tak på om det var Rakel eller noe annet… Men midt i min mest kaotiske kveld/natt dukket hun opp med navn, og var mye tydeligere enn før…. Så nå er det bare å prøve å få mer tak på henne.. Hun er litt mystisk, egentlig.. Virker redd, men ikke livredd, slik som Rakel.. Og så føles det ut som om hun bærer på en utrolig viktig minnebit, som om hun vet noe jeg ABSOLUTT burde vite….

Jeg vet om flere delbiter. Føler på en tre-fire til, to av dem kjenner jeg til, de andre kan være egne delbiter, eller det kan være at følelsene tilhører noen av de kjente bitene… Og så har jeg jo den før omtalte voksendelen, da.. Som tar over innimellom i svært vanskelige situasjoner.. Kristine, men jeg tror hun nesten er borte, er blitt mer en del av meg, hun. Disse to delbitene jeg kjenner til kan jeg foreløpig ikke nevne med navn. Det føles ikke bra å gjøre det, så da lar jeg være..

Så det er kaotisk inni mitt hode. Kaotisk at jeg liksom deler kropp og sinn med en haug andre. Som er meg, men som på et vis alikevel ikke er meg, siden de lever sitt eget liv.

Er ikke så rart at det er trygt og godt å være på Betania, og slettes ikke så rart at jeg savner den tryggheten når jeg ikke er der mer. For hjemme er det jo ikke trygt……..

Single Post Navigation

5 thoughts on “Savner jeg

  1. Gla i dæ <3<3

  2. Gla i dæ å =) Må treffes snart.. Iallefall neste gang jeg er på Betania… Ble litt kaotisk for meg denne gangen, dessverre …

    <3<3<3<3<3

  3. Æ veit snuppa <3<3 du veit æ ikke presse nokka å æ veit kor my du hadd måtta kjæmpa hvis vi skulla møttes herre gangen <3<3

  4. Pia mi du <3<3<3 vil dæ alt godt <3<3<3 døra mi e allti åpen for dæ<3<3<3 å æ kjæm å besøke dæ når du føle for besøk <3<3

Legg igjen en kommentar

