livetogkampen

Tur til hesten til Siv-Anita <3

Ble jo dag idag også. Selv om jeg sov lite i natt.. La meg litt på morgenkvisten, og sov til halv tolv..

Jeg og Christina tok en tur på shopping, og jeg fikk tak i en grønn genser med hvite stjerner på..Og var tilbake etterpå og spiste en salat.. Grete psykolog kom og satte seg ned, og jeg fikk en god samtale med henne. Det var faktisk veldig godt.. OG hun kunne faktisk ikke skjønne at unga var hos meg i fjorten dager, etter alt hun hadde sagt, og var ganske klar på at det ikke var bra for dem og meg.

Så ble det en tur med hun som går ekstravakter her, Siv-Anita, til hesten hennes. (Siv-Anita håper jeg de holder på her, og bruker henne masse til ekstravakter..) Hesten hennes er en vakker Haflinger, akkurat en sånn jeg ønsket meg som barn. Vi kan ikke ri på den for han godtar bare henne som rytter, men vi gikk med den, gjorde noen øvelser.

Først striglet vi han, jeg sto masse og koste med han fremfor han, og han sovnet faktisk med hodet på skuldra mi. Hesten snorket, faktisk en god del. Jeg vekslet en del mens jeg sto der, lot lille Lykke få komme frem fordi hun så gjerne ville… Og denne gangen var det helt greit å være med som baksetepassasjer, akkurat der og da.. Også fordi vi var venner og kompromisserte, slik at hun trakk seg tilbake når jeg trengte det..

Men så skulle vi da leie han, og gjøre det med noen øvelser, liksom.. Gjorde det oppoverbakken og det gikk fint.. Men så skulle jeg visst snu han rundt i ring, og i følge Siv-Anita greide jeg det fint, jeg… Men det husker ikke jeg, altså… Og jeg skulle leie han nedover, og startet i fint driv. Og kom til meg selv LANGT nede i bakken.. Hørte bare Siv-Anita bak meg: «Dette går fint, ja.. Det greier du bra.. Ros han når han gjør som du sier.. «.. Jodda, tenkte pent og pyntelig med meg selv, at dette gikk sikkert bra ja, liksom..

Visste jo at jeg hadde vært borte, vet også at det var selveste Thea som var fremme.. To av de andre som var med, så godt at jeg var forandret, så det var vel veldig synlig.. Men de sa ingen ting før jeg nevnte det selv da jeg var tilbake hit. Men nå vet jeg at Thea kan være fremme uten at noe galt skjer OG at hun liker hester… Det er jo også noe…

Single Post Navigation

Legg igjen en kommentar

