livetogkampen

Psykologitime, deler og dissosiasjon… Pluss full tap av kontroll

Idag har jeg hatt time hos Ane, «lille»psykologen på Betania.. Det ble den tøffeste timen hos psykolog jeg noensinne har hatt.

Endte opp med å snakke om smådelene mine. Og DET var slett ikke populært.. Men Ane var visst ikke mer utrygg enn at jeg klarte få snakket litt om det, selv om det var fullt opprør på innsiden. Det er jo visst temmelig ulovlig å snakke om dem…
Snakket en del om særlig den minste delen, men også om den opprørske tenåringen.. Snakket litt om de andre, men mest om disse to. Noe som gjorde den lille livredd, og den store enda mer sint enn hun var fra før.
Ingen av dem er da særlig glad i hverken meg eller Ane akkurat nå, merker det når jeg prøver å skrive om det også. Den lille øyner et lite håp om at Ane er trygg nok da, men tenåringen synes hun er ei skikkelig bitch,, og ønsker henne dit peppern gror..
Vi skal dit i morgen også, og da skal jeg prøve og skrive en liten oversikt over disse delene mine, og også over hvilke av personalet de liker best.. Om jeg får lov da…

Hadde skikkelig vondt i magen etter timen, og snakket såvidt med Hanne og gikk en tur med Catharina for å roe magen. Ane sa fra til ettermiddagspersonalet, og det var nok lurt.. Full kamp på innsiden, og kaos i hodet mitt. Og to stykker som sloss om å ta over for meg.. Lå litt i fanget til Lene, så fikk jeg henne til å bli med meg på rommet så jeg kunne få trykket av kuledynen.. Hun satt litt på sengekanten og vi snakket litt om denne timen som ble så umulig for smådelene mine…

På nattevakta nå mistet jeg kontrollen helt, da var kampen i hodet over, og minstemann vant. Så jeg lå på sofaen og var fem, med kanin og pledd og sutta på pekefingeren. Selv var jeg baksetepassasjer. Av og til skulle jeg ønske at jeg mistet bevisstheten helt, slik at jeg ikke fikk med meg alt…
Det gjør det nok ikke bedre at det er ei håpløs opplæringsvakt.. Hun skremmer vettet av mine små.. Fordi hun er så uinteressert.. Når alle gikk for en stund, ble jeg alene med henne, så da snudde femåringen like gjerne ryggen til og kikka inn i sofaryggen..

Men på grunn av at hun var her igår også, og jeg og iallefall to andre har sagt hva vi mener om denne vakta, pluss at hun dælja rett inn i døra igår, slik at vi holdt på å le oss ihjel (Etter at hun var gått ut, da), så kom jeg meg ut av denne dissosieringa ved at jeg møtte blikket til hun ene som var der igår, og vips så begynner vi begge å le.. Og kan jo ikke SI hvorfor.. Så først skyndter hun andre seg på rommet, og jeg bare: «tror jeg går og skifter på meg nattis, jeg» og så springer jeg i latterkrampe ned på rommet mitt.. Jaja, ikke noe som er så galt at det ikke er godt for noe.

Men fremdeles er det to som ønsker å ta over, og det er kanskje best det skjer i senga. For jeg er faktisk kjempeflink nå, og sover i senga. Dessuten skal vi opp til frokost i morgen. Så jeg tror jeg skal be Ruth Esther følge meg i seng snart.. Er jo ny time til Ane imorgen også…

Tillegg fra 25.08.2012: Det tok jo ikke lenge før delene la av seg dette med at det å snakke med dem var så farlig. Som det står i et nyere innlegg er Thea ganske så begeistret for Ane. Og alle delene er blitt lettere å ha med å gjøre etter at vi snakket med og om dem i psyk.timen <3<3<3

Single Post Navigation

3 thoughts on “Psykologitime, deler og dissosiasjon… Pluss full tap av kontroll

  1. Så tøff du er som snakker om delene. Jeg unngår i det lengste, men vet at det før eller siden må kartlegges mer *grøss*.

    Håper natta gikk bra.

    *klem*


  2. Godt at en kan le iblandt : )

Legg igjen en kommentar

