livetogkampen

Skogen

Jeg går i skogen. Ikke hvilken som helst skog. Men DEN skogen. Skogen som førte meg til mitt helvete. Skogen som var en del av mitt helvete.

Den er mer grodd igjen nå. Jeg leter etter stien. Stien som førte dit. Det er vel ikke lenger redde barneføtter som holder den åpen. Men egentlig trenger jeg ikke se stien for å vite hvor den gikk. Jeg kan fremdeles ha gått den med øynene lukket.Så der stien ikke lenger vises går jeg likevel riktig, og treffer rett på der den dukker opp igjen.

Det forhatte treet står der enda… egentlig mange trær i en gruppe.. Mye større er de blitt.. Men fremdeles danner greinene en hule som man kunne skjules helt under. Det høres vel moro ut?? Alle barns drøm? en hemmelig hule man kan gjemme seg i.. Et hemmelig hovedkvarter for hemmelige klubber…

Men det var ikke MIN hemmelige hule.. Det var HANS. Av og til når han visste, eller skjønte at jeg kom akkurat den dagen, gjemte han seg der. Og spratt frem som troll i eske. Selv om det skjedde så ofte, var det like skremmende hver gang. Og altfor mye vondt skjedde i den hulen.. I den hemmelige «klubben»..

Og akkurat her blir det full stopp. Jeg klarer ikke å gå lenger idag. Selv om planen var å følge hele min barndoms sti til endes.. Helt til dit han bodde. Men jeg kommer nok ikke lenger en til dette smertefulle stedet idag. På innsiden gråter de to minste, i fullstendig panikk.. Livredde, desperate. Tia, som kan å kontrollere tårene sine, er redd fordi de to minste ikke kan slutte å gråte. Tårer er farlige. Tårer betyr mer smerte. Tårer betyr straff.

Jeg klarer ikke mer. Kaster opp. Til det ikke finnes mer å kaste opp. Jeg gråter ikke. Tia kontrollerer tårene også på utsiden. Nå er hun der og passer på.

Jeg snur og går hjem. Lenger skal jeg visst ikke komme. Ikke i dag heller. Kanskje aldri.

Single Post Navigation

Legg igjen en kommentar

