livetogkampen

Åpen portdør

Portdøra mi står åpen
Den som gjemmer mine avstengte år

En flokk med barn står bak denne døra
Der har de ventet i mange år

Noen av dem står rett innenfor døra
og har tatt de første stegene
ut av mørket og smerten

Forsiktig står de der
avventende
sårbare

Forsiktig søker de omsorg
fra den de har prøvd å beskytte
Meg

Noen står mere i mørket
Tør ikke helt å ta steget inn i lyset
Tør ikke tro på en bedre fremtid
Tør ikke tro
At vi kan bli ett

Men lille Lykke står i sola
Lykke smiler
Bare Lykke eier leken og gleden
Bare hun tror på oss og fremtiden helt

Men nå har jeg sett så mye, jeg vet så mye
At jeg kan ikke lenger svikte dem
Hånd i hånd skal jeg følge dem inn i mørket
for å møte alle svikene og all smerten

For vi skal bryte mørket og tausheten for alltid

Disse barna er også meg
Bærere av de svarene og sammenhengene jeg ikke tør se
Bærere av følelsene mine og mine gjemte minner
De er min fortid, bærer min historie

Som en skal vi engang gå inn i fremtiden

Single Post Navigation

Legg igjen en kommentar

