livetogkampen

Frustrert og lei..

Kjenner at jeg er drittfrustrert og lei. Er så mye surr i hodet mitt for tiden at jeg ikke aner helt hva jeg skal gjøre av meg. Jeg fyller på med positive ting som er bra for meg, som at jeg har vært hos Hilde og i går var jeg på tur med en venninne. Alt for å prøve å henge sammen. Og jeg har da kost meg. Hos Hilde får jeg til og med sove en del. Men inni hodet mitt er det kaos. De små, de andre meg, delbitene eller hva jeg nå skal kalle dem, har vært og er helt under skinnet på meg. Fra turen igår kunne man til og med se det på bilder hvem som skein igjennom.

Jeg har tilogmed gått så langt at jeg har mellomlandet hos min mor. Det er nok absolutt ikke bra det heller, men det er enda verre å dra heim. Skal hjem i morgen når gutongen kommer heim.

Hodet mitt sliter med tanker og nettene er fylt med mareritt/flashbacks.. Mye de samme gamle, men også noen nye, skremmende, udefinerbare… Oftest er det som flash i halvvåken tilstand. Jeg ER der, jeg opplever alt på nytt. Og fantomsmertene tar av og til nesten knekken på meg. Men jeg kan jo ikke snakke om det, og jeg skjuler smerten så godt jeg kan. Det lar seg ikke alltid gjøre. Og av og til faller jeg bare aldeles ut, mister alt som er av tid og sted, både med og uten at noen har tatt over for meg.

Betania startet ny gruppe på mandag. Jeg kunne nok ringt dit og snakket med dem, men forholdet mitt til telefonen er sterkt preget av angst. Og det å føre en samtale i telefonen er mere som et mareritt for meg. Men jeg tenkte i utgangspunktet, når det nå var så umulig i hodet mitt, å ringe dem og høre om det var mulig å komme inn på pusterommet fra neste uke. Men det kan jeg jo heller ikke gjøre, all den tid far til gutta har varsla at jeg MÅ ha gutta fra 2. til 13 august. Jeg vil jo ha guttene mine. Men er jeg egentlig i stand til å ha dem SÅ lenge?? Jeg dro den for langt sist også, selv om jeg følte det var helt okei da jeg bestemte det, viste det seg å være en natt for mye. Og det var jo bare fra fredag til tirsdag… ETTERPÅ er jeg nok iallefall moden for å grave meg ned.. Jeg skal gjøre det aller beste utav tida de er hos meg, håper på finvær så  vi kan gå på turer og dra og bade. Så får vi vel også prøve å besøke noen.. Så får jeg ta knekken etterpå.. Og den KAN bli stor. Får håpe at det da blir mulighet for pusterommet, om det blir en nødvendighet.

Ikke har jeg klart å ta tak i ting jeg må, heller. Psykolog må jeg jo ha, så nå må jeg snart prøve å hive meg rundt. Burde vært innom fastlegen min også, så det er da nok å ta tak i. Men nå er jeg mest glad for hver dag som er over. For hver dag som er gått.

Trangen til selvskading ligger rett innenfor skinnet. Om ten-åringen får det som hun vil, kommer det til å skje. Men foreløpig har jeg klart å berge. Jeg er mange uker uten å ha skadet nå. Klarer jeg å holde ten-åringen i sjakk, blir det flere, tror jeg.

Jeg håper egentlig at det ikke tar så altfor lang tid før neste ti-ukers, jeg. Egentlig burde jeg sikkert vært innlagt, kanskje.. Men jeg har ingen innleggelser utenom Betania bak meg fra før, har ingen intensjon om det. Og nå har jeg jo heller ingen psykolog, og unngår fastlegen min, så ingen kan fortelle meg at jeg bør =) Og forresten klarer jeg nok å berge. Jeg har klart det før, og kan klare det igjen. UKRUTT forgår ikke så lett…

Single Post Navigation

4 thoughts on “Frustrert og lei..

  1. <3<3<3<3 åååå pia mi <3<3<3<3 du veit så godt at du må få hjelp no<3 gla i dæ <3<3<3

  2. Jaaa, Guri <3<3<3 Jeg vet det så innmari godt, jeg vet bare ikke helt hvordan jeg skal gjøre det… =(
    Gla i dæ, æ å <3<3<3

  3. Vil du æ ska gjør nokka så si ifra<3<3<3 veit telefon ikke e venn me dæ no.. men du får kontakta mæ uansett <3<3<3

Legg igjen en kommentar

