livetogkampen

Jobbing og kalva =)

Inatt sov jeg godt.. Og LENGE… Kom meg ikke utav senga før halv tolv-kvart på tolv i morgest.. Godt å sove iallefall..

Så etter frokost-lunsj skulle jeg bli med Hilde så vi fikk tatt ned noe strøm-gjerde.. Så skiftet på meg arbeidstøy og labbet ivei =) Klarte vel greit nok å få av tråden , og det gikk greit nok nederst på beite. Kalvene fulgte etter som små hvalper i hælene på oss, til stor fornøyelse for både meg-meg og de små meg. Gøyest ble det da vi kom opp i barskogen, og de fremdeles fulgte etter.. Noen små som boblet av latter, da ja =)

Inne i barskogen fikk jeg forøvrig bevist at det ikke finnes noen fjellgeit inne i meg, jeg datt vel nesten på flatmark, så ALT var iveien med balansen min. Men jeg hadde vel forsåvidt ikke gått i SÅ ulendt terreng siden jeg var unge, og da var det vel ikke så veldig koselige formål med skogturene.. Ikke at det plaget meg nå, skogskrekken min har jeg forlengst overvunnet. Jeg har aldri latt det at jeg dissosierte meg vekk i tett skog, hindre meg i å gå i skogen, om det var et mål med det.. Og siste rest av gammel redsel forsvant da jeg hadde Ludo med opp i skogen ved Betania..

Men altså, jeg var så visst ingen fjellgeit, og ikke så stø på foten som en kalv heller, tydeligvis. For de rabla etter oss inn i skauen, og holdt seg på føttene, de.. Selv om noen prøvde seg ned en «litt» for bratt bakke, og virket som om de ikke hadde bremser. Hehe =)

De fulgte oss nå hele veien, til særdeles stor fornøyelse for småttingene, som syntes det var ekstra moro å stille seg på fire og «mø`e» litt forsiktig til kalvan.. For da vanket det nesten en «ku-nuss», iallefall kom de med mulen helt borti nesa =) Ludo, derimot, syntes så visst ikke det var en fornøyelse at vi holdt på med gjerde, og at kalvan fulgte oss, for han er redd både kalver og strømgjerde, han… =) Så han fulgte oss på behørig avstand..

Men det var dårlig beite for kalvan der de var nå, så vi skulle flytte dem.. Jeg lagde «vei» fra ene beite til det andre, og Hilde lokka på kalvene.. De kommer når de blir lokket på disse. Og plutselig legger de ivei i vill galopp, forbi Hilde og videre bortover gammelbeite, før de oppdager at de hadde sprunget feil. Og dermed snudde de og galopperte etter Hilde igjen, og så forbi henne og over på ny beitet. Ikke mye stølhet i de dyra der, nei. Den ene som hadde stoppet for å beite oppdaget at de andre hadde sprunget fra henne, så hun gjorde plutselig et byks og heiv seg etter dem=) Tullete dyr.. Og temmelig morsomme å se på..

Etterpå tok vi en liten pause, før vi gikk ut for å samle mer strømtråd. Masse ulendt terreng nå og, men denne gangen falt jeg ikke en eneste gang. Så det var jo ikke så verst. =) Denne gangen var ikke kalvene med, de var  jo på nytt beite, men så hadde vi istedet følge av Ludo, og av alle ting : Katta Bastian =) Morsomme dyr her, seh =)

Jeg lærte å surre strømtråden i bunt på en smart måte, så nå kan jeg det også..

Syns det er moro alt det her, jeg. =) Nå har jeg laget middag og vi har spist Spaghetti =) Så er det tv-titting, og avslapping på sofaen før leggetid =)

I morgen er nok en dag, og blir vel litt jobbing med gjerder og beite imorgen også, vil jeg tro.

Single Post Navigation

2 thoughts on “Jobbing og kalva =)

  1. Awww, høres jo ordentlig koselig ut! 😀 Jeg er så glad i dyr, og kalver er jo så søte ❤

    Så GODT at du får sove litt der borte! Unner deg virkelig det! 😀 Herligherlig!

  2. <3<3<3 Kalve-nuss <3<3<3

    Godt å sove litt også, ja.. =)

    Klemme på <3<3

Legg igjen en kommentar

