livetogkampen

Min dag som polakk

Gårdagen medførte hektisk aktivitet her på Setra..

Her var en overnattingsgjest til (L), og gårsdagen var dagen for litt jobbing =) Ikke med å få tatt inn gjerde, som jeg satt og ventet på.. Men Hilde og L startet med å rydde ut av Hildes andre stue.. Etterpå hev jeg meg rundt jeg også, og ble med på buret hvor vi fikk båret ut i gården masse fine gamle ting som passet godt på den stua..

Så dro Hilde på øvelse, og den andre gjesten satte igang med å vaske stua… Jeg heiv i meg et par brødskiver og satte igang med å vaske gamle møbler uttafor huset.. Det gikk forsåvidt ganske radigt =) Fikk vel vaska meg selv godt også, med masse salmiakk-vann=)

Etter jeg var ferdig, og mesteparten båret inn på andre stua, fant L og jeg ut at vi skulle prøve å få ned skuv-senga fra andre etasje. Vi trakk av den ene delen og fikk den greit ned. Men måtte fort innse at det ble for vanskelig å få ned del nr to.. Hilde kom heim, og var også enig i at vi ikke fikk ned del nr to.

MEN, det sto jo ei seng på låven… Så vi hadde jo oss ivei dit da, og senga sto på mellomlåven, ned trappa gikk det jo ikke, så da måtte vi heise den opp og opp på låven.. Hilde løp opp, og vi skulle bære senga dit vi kunne få den opp =) L hadde ikke briller på og klagde på det, og Hilde ertet med at det jo var greit for da kunne hun ikke se musene =) Og det ble selvsagt en munter ordveksling utav det. Nok til at mine små begynte å røre på seg =)

Og da vi begynte å heise senga opp snakket Hilde om å fylle låven med høy, og samle mange og hoppe i høyet. Da ble det liv i lestan med mine små =) (Og siden var både fem, sju og ti-åringen ganske ville, noe som gjorde alt som ble sagt kjempemorsomt. Jeg hadde vel relativt god kontroll, da, de tok iallefall ikke over for meg. Eller, de tok nesten ikke over for meg.. )

Da vi omsider fikk heist opp senga så Hilde hadde tak på den, måtte jeg springe som om jeg hadde djevelen i hælan ned trappa fra mellomlåven, rundt fjøset og oppå låven for å berge Hilde så hun ikke kom på hodet ned fra låvebrua.. =) Hehe, det hadde vel tatt seg ut, senga først og Hilde etter..

Mens de to andre fortsatte i andre stua, vaska jeg senga i salmiakkvann, så sterkt at den nesten ble avluta..(Senga står nå i gården enda, for idag kom faren til Hilde og fikk ned den andre delen av skuvsenga, men det er en annen historie)..

De små måtte vike for den sinte tenåringen da det ble kobberpussing etterpå.. Var ikke så enkelt å få kobberpussen utav små «hull» i den ene gjenstanden, så jeg kjente denne hissige tenåringen tok mer og mer over.. «Ikke snakk til meg før jeg er ferdig» var liksom uttrykket.. «Er du sikker på at det går bra» sa Hilde, og svaret var bare et irritert og kort «ja».. Ikke så høflig den der fjortenåringen, seh.. Men hun var da mer enn fornøyd med å trekke seg tilbake da kobberskåla var ferdig, og den skein altså..

Middag ble det klokka halv ett på natta, og da var vi sultne, både Hilde og vi to «polakkene» hennes =) L som satte det uttrykket på oss, at siden vi jobbet sånn så var vi polakkene til Hilde=)

Frivillig jobbing, da <3<3<3

Ellers har jeg begynt å lese en serie Hilde har, som heter Jordmoren.. Har lest ut bok ni nå da, går fort dette.. Men skal ikke låne dem med hjem har jeg bestemt, så har jeg lesestoff når jeg er her på besøk.

For jeg kommer jo igjen hit. Det er godt å være på Skarsøya. Det er godt å være på Setra. Og, det er godt å være hos Hilde..Det er i det hele tatt godt å være på et sted ALLE disse innvendige personlighetene er trygge. Det er ikke så mange steder alle er det. Da blir det mindre leven på dem også, og lettere å være MEG..

Og både de små, tenåringen og meg-meg syns det er moro med hund, katter, kalver og kyllinger.

I morgen blir det forhåpentligvis inntaking av gjerde. Og jeg vet ikke når jeg drar heim igjen enda. Sikkert på mandag. Kanskje… =)

Single Post Navigation

6 thoughts on “Min dag som polakk

  1. Det hadde vært gøy å være flue på veggen der, du ;D Høres ut som at du koser deg! ❤

    • Jo, jeg koser meg <3<3<3
      Når man kan være et sted der det er rom også for disse delene, er det lettere å være på besøk, og disse smådelene blir tryggere, og dermed også roligere/lettere å ha med å gjøre =)

  2. Ler så je får tårer av synet. .. hehe 🙂 sikkert itte alt som er moro for deg, men je ser jo for meg disse kranglete unga som klør etter å leke og hoppe. .. og hu andre stakkaren som kunne reist ned låvebrua oppå senga. .. huff

    • Nja =) Her er det igrunnen helt greit med disse små, de er lettere og håndtere når det er trygt =)
      Verre når den trassige fjortenåringen dukker opp, men kobberskåla skinner som bare pokker, den.. Det bra med tenåringen, selv om hun er sinna, er at hun gjør ikke noe halvt =)
      Er morsomt her, altså <3<3<3

  3. Så godt å høre at du koser deg 🙂 at alle deg koser seg 🙂

    Hehe, det hadde vært et morsomt syn å sett dere der, hehe 🙂
    Men du beskriver det godt da, hihi.

    Klem til deg ❤

Legg igjen en kommentar

