livetogkampen

Konflikten i Blålys

Herremin.. Jeg som egentlig er ekstremt konfliktsky.. Og nå befinner jeg meg midt oppe i denne konflikten?? Hvordan i alle dager havnet jeg der??

Jeg blir vel lett engasjert, og i tillegg er nok lojaliteten min til enkeltpersoner stor. Og jeg var jo, og er jo enig i at ting trengte en forandring. At det kanskje var alt for mange grove feil som etterhvert viste seg, som at navn ble synlig på medlemsnettet, og en masse til. Og jeg stiller meg bak de som påpeker dette. Jeg mente og mener at man da med rette stiller et mistillitsforslag, for så å kreve et ekstraordinært landsmøte. På det landsmøtet ville så medlemmene fått bestemme, og det er vel faktisk ikke dermed sikkert at det hade blitt et lederskifte. Medlemmene hadde avgjort. Sånn gjør man det i en medlemsstyrt organisasjon.

Men jeg syns det er leit at det er slik og jeg kjenner at jeg får litt vondt i hodet og magen av dette. Det er faktisk ikke bare greit  å føle at man sitter midt inne i en sånn konflikt, når du er så konfliktsky og konflikter både skremmer og trigger deg. Samtidig vil jeg da det beste for Blålys. Vi alle vil da vel det??

Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre.. Jeg syns det er utrolig leit styret trakk seg på DETTE viset, og enda mer leit at Kjersti trakk seg som redaktør.. Jeg syns også det er leit at Kjersti blokket meg, jeg hadde mange gode samtaler med henne før dette.. Så egentlig er jeg bare lei meg, og har også et behov for å skjerme meg… Men får det ikke helt til.. Jeg føler at jeg ikke på noe vis er kommet langt nok i min egen prossess til å engasjere meg som jeg har prøvd å gjort hittill i konflikten…

Men så klarer jeg heller ikke å la være. Fordi jeg vil at Blålys skal leve, og være en medlemsorganisasjon for og med medlemmene sine..

Men jeg tror jeg må skjerme meg litt, jeg har så mye annet som jeg strever med. Jeg er oftere innom bunnen av dalbanen enn jeg er på toppene, og bør vel først passe på å jobbe med å få meg på toppen.. Ikke vel??

Single Post Navigation

Legg igjen en kommentar

