livetogkampen

Brev til en overgriper….

Aner du hva du har gjort??

Du tok så mye fra meg. Ikke bare alle de årene du forgrep deg på meg. Men også alle årene deretter.. På grunn av deg har jeg dissosiert bort store deler av livet mitt. Jeg har mistet så mye tid. Tid jeg kunne brukt til så mye annet. Kan du forstå det?

På grunn av deg er jeg ikke en hel person. Nei, i mitt indre er det fullt av delpersoner. De fleste av dem er små barn. Redde barn, fortvilte barn. Barn fulle av sorg, og sinte barn. Stort sett oppstått under overgrep. Fordi de var nødvendige da, slik at det virkelige barnet skulle overleve. Nå tør de ikke gå. De tviholder på hemmeligheten, og tar sin plass, for å fremdeles beskytte meg. Selv om de egentlig gjør vondt verre nå. Kan du tenke deg hvordan det er å ha så mange på innsiden? Å være så mange i en??

Du har gitt meg så mye skam og skyldfølelse at jeg gang på gang har vært nær på å gi opp. Selv om hodet mitt sier at skammen ikke er min og ikke skal bæres av meg, tror ikke kropp og følelser på det. Selv om alle sier at skylden ikke ligger hos meg, brenner likevel skyldfølelsen som en langsom flamme, en fortærende ild.

Skjønner du konsekvensene av det du gjorde?

Skjønner du hvor mye du tok ifra meg??

Du tok fra meg sorgløsheten min. Du tok fra meg barndommen min. Du har tatt tryggheten min ifra meg, du har stjålet troen min på det gode.Uansett hva jeg gjør henger skyggen din over meg, så det er vanskelig å glede seg over noe.

På grunn av deg, får ikke barna mine den mammaen de fortjener. Og de kan ikke være så mye sammen med mammaen sin som de vil og behøver. Se, selv dem har du stjålet noe fra. Visste du det??

På grunn av deg har jeg dager da jeg ikke kommer meg opp av senga, dager jeg ikke fungerer i det hele tatt. Jeg har netter jeg ikke sover. På grunn av deg våkner jeg i redsel hver eneste gang jeg sover. På grunn av deg har jeg et helvete altfor ofte.

Hvem ga deg RETT TIL å ØDELEGGE mitt liv??

Nå må jeg slite for å reparere skadene etter deg, så mye jeg kan. Slik at jeg kan komme videre. Og jeg SKAL greie det.

For ikke FAAN om DU skal vinne.

 

Hilsen hun som tross alt OVERLEVDE deg…

 

Single Post Navigation

10 thoughts on “Brev til en overgriper….

  1. Å dette var sterkt. Godt skrevet ❤ Skriv det ut og brenn det på et bål. Du vinner!

  2. utrolig sterkt skrevet, så sanne og såre ord!!

    STERKT!

  3. Ingvill on said:

    Sterkt skrevet! Du er sterk, og du er sterkere enn du selv tror og trodde!
    For førstegang ser jeg at du konfronterer overgriperen… Viser litt sinne og ikke bare sorg! Sinne har kraft. Bruk kraften til å heale deg selv!

  4. Vedder på at det var godt å skrive det der! Og vondt, selvsagt… Du er så ufattelig tøff! ❤

  5. Oi, oi…. Dette satte meg _helt fullstendig_ ut! Det var så treffende!
    Jeg har tenkt på de tingene du skrev om mange ganger. Det er så urettferdig at vi som ofre sitter med skadene, at vi må fikse våre liv som DE ødela. At vi har delt oss opp i deler for å overleve osv..

    Skjelver helt her nå…
    Fantastisk bra skrevet!

    Sender den en klem i natten, om du vil ❤

Legg igjen en kommentar

