livetogkampen

Sjokk…

Idag sørger jeg. Det har vært boligbrann i nabokommunen vår. I min hjemkommune..Dødsbrann.

Hun som mistet livet tror jeg må ha vært verdens aller godeste og mest omsorgsfulle menneske. Til tross for alt den familien hadde gått igjennom, hadde hun et smil til absolutt alle rundt seg. Alltid. Hun var kone og mor. Mor til tre. To av barna var små barn som fra før levde med en usikkerhet, fordi far er utvist fra landet. Nå mistet de mammaen sin. Det gjorde også den voksne datteren, og barnebarnet mistet mormoren sin.

Jeg har ikke hatt veldig mye med familien å gjøre de siste årene. Men om vi møttes var det alltid en prat, og et smil. Og da jeg var barn, var Hege som min store storesøster, mens hennes bror var min tergerlus av en storebror. Fordi familiene våre var mye sammen, så var det sånn.

Hver lille julaften var vi alle hos min farmor og farfar. Familietreff. De var en del av min familie, selv om vi ikke VAR familie.

Så selv om vi ikke var sammen spesielt mye i voksen alder, kjenner jeg det gjør vondt. Veldig vondt.  Jeg har mistet en barndoms søster. Jeg sørger.

Blideste, snilleste Hege…. Du vil bli savnet ♥ Tenker så veldig på familien din som sitter igjen uten deg… Du som har kjempet så hardt for familien din, kjempet for å holde familien din samlet. Jeg kan ikke engang forstå hvor vondt de må ha det nå. De varmeste tanker til familien din ♥

Gud vet å plukke engler med omhu. Hvil i fred  Kjære Hege.

Gud er glad i å plukke blomster, så han såg seg rundt og sa:

«Den vil jeg ha, og den og den og den.

Jeg vet nok at det sårer for dem som står igjen.

Men jeg har mine planer som bare jeg forstår,

som kanskje noen aner, etter som tiden går.»

At Gud er glad i blomster, er både visst og sant,

Nå har han atter plukket den fineste han fant.

Single Post Navigation

4 thoughts on “Sjokk…

  1. Awwww…….! Så ufattelig trist! :((( Føler med deg i sorgen! ❤

  2. Jeg vet ikke, jeg.. Vanskelig å tro det, men.. En får avvente å se hva som kommer frem, en tragedie er det uansett…

Legg igjen en kommentar

