livetogkampen

Frustrerte deler…

Innoverkommunikasjon kan være noe herk…  Særlig når du ikke når frem overhodet med noe fornuftig.

Mine små bare hyler over tryggheten de hadde fått, men som så bare forsvant igjen. Vanskelig å forklare dem at JEG visste at dette var et opphold på ti uker, og ikke mer.. Og jeg forsøker å si at vi skal tilbake igjen, men at jeg ikke vet helt når.. Ikke at det hjelper noe særlig i det hele tatt, altså. Fem-åringen liker seg ikke hjemme, det er ikke trygt nok her, altfor uforutsigbart. De to andre mindre deleene er heller ikke helt overbevist om at hjemme er et bra sted.

Tenåringen min er helt overbevist om at hjemme IKKE er et bra sted, og har ønsker om å farte ute hele tiden. Hun er egentlig veldig sinna på verden, sinna på meg, og sinna på alt som man kan være sint på, egentlig. Og hun er også veldig sinna fordi det trygge stedet er borte nå, selv om HUN skjønner at det ikke skulle vare evig, og at det er der, selv om vi ikke er der. Ten-åringen skjønner at vi skal tilbake, men hun vil helst at det skal skje NÅ. Og DET kan det jo ikke…

Jeg kommer nok til å prøve meg på kortidsoppholdet på Betania,, på pusterommet… Men før jeg kan gjøre det, må jeg være sikker på at disse «Små-trolla» skjønner at vi skal hjem etter fjorten dager.. Det er vel lettere  sagt enn gjort, sikkert.. Men må jo forsøke.

Men det er jo ikke så lett å overbevise små deler, som egentlig bare er barn, om at man er trygge hjemme også, når man kanskje ikke selv er helt overbevist om at hjemme er et trygt sted..

Single Post Navigation

4 thoughts on “Frustrerte deler…

  1. Slitsomt og vanskelig…. Hos meg var det fullt opprør da vi skulle dra fra Modum, heldigvis har det roet seg nå. Håper du klarer å trøste dem!
    *klem*

    • Jeg PRØVER iallefall…. Det er sannelig ikke enkelt… Men det er nok ikke så rart det blir opprør når man mister tryggheten… Om man bare hadde kunnet gitt dem en flik av trygghet hjemme også, så hadde det vært bedre…

  2. vet det der ikke er lett, :-/ veldig vanskelig, slitt mye med det samme etter å ha vært der!! De små delene sliter med å forstå og spør mye etter de trygge personene og trygge plassen.
    PS! pusterommet er inntil 3 uker ikke 14 dager 🙂

    • Mhm… Og jeg savner dem selv, så vanskelig å forklare de små..

      Pusterommet VAR tre uker, men fra og med neste gruppe er det omgjort til fjorten dager… For at flere skal få muligheten…

Legg igjen en kommentar

