livetogkampen

Jaja.. Det er ikke bare enkelt å omstille seg…

Jeg er altså ferdig med ti uker, eller rettere sagt elleve uker på Betania. For fjorten dager siden. Men hjertet mitt er altså ikke ferdig. Ikke hodet mitt heller.Og jeg er hjemme, men med «hjemlengsel»… Forstå det den som kan…

Det gikk veldig bra da jeg var hos Hilde på Skarsøya, det er verre nå. Det har antagelig mye med hvem man har rundt seg, om kan forstå. Venner som forstår fullt ut uten ord, er det færre av her hjemme. Men heldigvis er jo ikke de vennene jeg har fått så veldig langt unna.

Det har vel også noe med mangelen på omsorgspersoner og gjøre, her hjemme er det jo jeg selv som er omsorgspersonen. Men fremdeles trenger jeg det selv også. Og mangelen på behandlere. Jeg må sette meg ned å prøve å finne en brukbar psykolog snart. Om så i Trondheim, det gjør ikke så mye…

Og så drar jeg på har det bra maska hjemme, det er vanskelig å være uten maske helt. Selv om jeg kanskje også har det bra. For det har jeg da, innimellom. Det er likevel en maske på, en avstandsmaske, kanskje.. Jeg vet ikke jeg.. Det er kanskje ikke helt rettferdig overfor mine gode venner her hjemme, men jeg klarer ikke helt gjøre noe med det. Det er noe udefinerbart. Noe med å ha samme ståsted, eller å ha vært på samme sted. Noe med å forstå, uten å trenge forklaring. Noe som gjør enkelte venner ekstra trygge..

Og så savner jeg tuppa mi. Var lettere å treffes da. Selv om hun ikke var på gruppa mi…

Men egentlig er det litt godt også. Å ha fått så gode venner at du savner dem. At du har fått så gode venner at du kan SI det til dem at du savner dem. Og at det finnes et sted du kan savne….

Så, Tuppa mi,, Jeg savner deg =) Plutseliig… <3<3 Og Hilde, savner deg også ❤ Plutselig er jeg tilbake ❤

 

Single Post Navigation

4 thoughts on “Jaja.. Det er ikke bare enkelt å omstille seg…

  1. Ååå jeg skjønner godt savnet. Å være rundt noen som FORSTÅR, og aksepterer – det er kjempeviktig!
    *klemmeklem*

  2. Velkommen til WordPress 🙂

    Jeg har gitt deg tilgang til bloggen min, i tilfelle du vil ha det 🙂

    Det betyr så mye å kunne være seg selv (alle seg) sammen med noen. Slike vennskap er gull verdt ❤

    *legger igjen en klem*

Legg igjen en kommentar

