livetogkampen

Jeg er så flink til å skrive innlegg i bloggen min…. Blogg.no 28.05.2012 05:26

Ja, så mye for at jeg skulle skrive hver dag…  Og denne uka har det egentlig også vært endel som har skjedd, men nei skrive, hva er nå det??

Så blir det vel en sånn oppsummering igjen, da.. Hurra, liksom.

Mandag: Bevegelsesgruppe, hvor man skulle opptre i par. Det ble full nekt, men når jeg fikk være med en ansatt fikk jeg det til likevel. Merkelig at det skal være så mye bedre, men det er iallefall det. Så var det uttøying og uttprøving av forskjellige hvilestillinger.  Bevegelsesgruppa er stort sett grei, så lenge jeg slipper å gå i par med andre enn ansatte.Etterpå skulle jeg hatt time med Psyk. Grete, men hun hadde blitt dårlig og hadde dratt heim. Så var liksom dagen ledig, uten at jeg egentlig fant på noe likevel. Var i bassenget, da. Koste oss der. Men jeg reagerte selvsag på kloren og endte med en vallergan. Heldigvis gikk det med bare en. Da Ellen kom på nattevakt, fikk hun det flotte bildet Ch hadde malt til henne og koppen hun hadde laget. Alt over den spøken nattevakt Bente har gående, og som vi andre selvsagt også er med på.. =) Hehe, bare ansiktet til Ellen var verdt det, altså. Bare så synd at hverken Bente eller Ch var her og fikk sett det.. =) Natta ble derimot vanskelig, jeg sov veldig lite.

Tirsdag: Selvhevdelsesgruppe. Som gikk slik den gruppa pleier gå, med dissosiering i massevis. Mistet nesten hele gruppa, og var temmelig uttafor. Noe som strakk seg utover dagen. Jeg var i dårlig form hele dagen, og det bedret seg igrunnen ikke i det hele tatt. Orket ikke å kjøre de som ville shoppe heller, så lånte bort bilen min istedet. En av mine tre beste nattevakter (Grete) var på natten, noe som trygger en del, iallefall. Og, jeg sov hele denne natta.

Onsdag: Psykodramadag. Vi var bare tre stykker på gruppa. Og Kari fra ansattstaben. Aud kjørte parøvelser til å begynne med. Denne gangen gikk det forholdsvis bra.  Kommer veldig an på hvilke parøvelser det er snakk om også. Etterpå ble jeg protagonist, Aud hadde satt seg i hodet at jeg skulle tørre når det var så liten gruppe. Hodet mitt sa noe annet, men jeg prøvde alikevel. Og jeg torde tildels, selv om det var badekarminnet mitt, og selv om sist gangen jeg luftet det minnet BLE jeg overtatt av femåringen min etterpå. Aud sa det på forhånd at det ble for tøft for de andre i gruppa å være hjelpe-ego på det minnet, så bare Kari og hun skulle være det. Og jeg startet opp, med Kari som hjelpe-ego, men sånn alt i alt ble det for tøft for meg selv å spille det på den måten, så jeg endte med å gå over til dukkene(Som jeg bare ikke kan fordra), og klarte på et vis å komme meg igjennom det. Etterpå var jeg veldig tom, veldig lei meg, og hadde ungen veldig langt fremme. Den ungen fikk likevel ikke tatt over denne dagen, jeg var veldig oppmerksom på at den var der, og klarte å beholde kontrollen selv. Jeg ble med Kari og ei i gruppa som skulle på legevakta, fordi det syntes som om alle de andre ansatte var opptatte med noe eller noen, og da var det tryggere å bli med dem, enn å være alene. Vi havnet på st. Olavs, så det tok mye lenger tid enn forventet. Jeg fikk satt hodet noe på vent, men det ble alikevel litt mye, og jeg var utslitt da jeg kom tilbake. Fikk malt en del på utsikten, fikk ut en del ting. Natta ble en av de verste jeg har hatt. Gikk og gikk og prøvde meg i fanget på Jorun etter en stund, men det fungerte ikke. En av mine beste dagvakter jobbet natt, men det fungerte likevel ikke. Etter mye om og men sovnet jeg omsider da jeg lå i fanget på Jorun for andre gang, sånn mellom fire og halv fem på morgenen. Våknet halv sju, sånn ca. Det er ikke lett å sove når du skal holde styr på en livredd fem-åring som gjerne vil frem og styre skuta. Kanskje hadde det vært lettere å la barnet overta, men det var egentlig en opplevelse jeg ikke likte noe særlig, så jeg prøver å unngå det..

Single Post Navigation

Legg igjen en kommentar

