livetogkampen

Tenåringen min.. (En del)

Jeg har jo en del til. Den ble også forsøkt tatt frem i monodrama. Men hun ville liksom ikke det, jeg ville ikke det. For om tenåringsdelen min tar over, DA mister jeg kontrollen da… Og siden hun bærer sinnet mitt, vet jeg ikke helt hva som kan skje. For jeg har lite sinne, det som kommer frem er mest oppgitthet og frustrasjon. Det ordentlige sinnet bæres av tenåringen min. Og det må så klart forløses før hun kan intergreres, men det er ikke tid for det enda. Den som må på plass først er nok den lille femåringen (Å bruke navnene på dem, ble vanskelig for meg som voksen, som trenger å ha en rasjonell forklaring på dem, og for hver enkelt del), og gråten fant jeg delvis igjen under oppholdet, redselen den lille har har aldri forlatt meg heller, men gråten har manglet. Iallefall den gråten som handler om meg selv. Tenåringen min har ingen trang til å gråte. Hun er rasende. Rasende på overgriper. Rasende på alle som aldri så. Rasende på hele verden. Hun bærer sinnet mitt, fortvilelsen over en verden som ikke fungerer. Jeg er redd for å slippe henne til. Fordi jeg er redd for den følesen sinne er. Jeg håper det kommer på neste Betaniaopphold. Men, jeg vet slett ikke om jeg tør slippe denne delen til.

Jeg har egentlig beinhard kontroll på delene mine. Det er ytterst sjelden jeg mister fullstendig kontroll på dem. De gangene jeg gjør det er det skremmende. Mest for meg. For ellers tror jeg bare et trenet øye kan se forskjell. Selv når de små slipper til. Mister jeg kontroll på tenåringen, derimot…..

Single Post Navigation

Legg igjen en kommentar

