livetogkampen

Skarsøya

Jeg er fremdeles til Hilde på Skarsøya. Dro dit etter avsluttninga på Betania på fredag. Og blir et par dager til. Må reise hjem på torsdag en eller annen gang. Men jeg gruer meg igrunnen til å reise hjem. Selv om det blir godt å se guttene mine igjen. Der blir jeg liksom så alene, selv om jeg har vennene mine.

Det er anderledes med de vennene som har virkelig grunnlag for å forstå. De du slipper å ta på noe som helst maske overfor. Tryggheten blir da mye større. Med hvem andre hadde jeg kunnet krølle meg sammen på en knøttliten sofa sammen med og sovet ettermiddagsdupp i hver vår ende, sammen med to katter, enn Hilde?? Svært få, selv om det kanskje finnes et par til. Men også den ene av de to er noen jeg er blitt veldig glad i og trygg på gjennom Betania. Og i det hele tatt er det mange fra disse ti ukene jeg er blitt veldig trygg på, og som jeg snakker veldig mye lettere med (Om alt selvsagt, vi sitter jo ikke og hovedsaklig snakker overgrep), enn mine andre venner. Og jeg er jo veldig glad i de vennene mine også. Guri er nok unntaket blant mine «andre venner, jeg tror jeg kunne ha snakket med henne om det meste <3<3<3

Det er iallefall veldig godt å være her hos Hilde. Det er ikke som å være borte og føle på at du er borte. Nei, her føler man seg hjemme og slapper av. Og det selvom det er flytting på gang i fin stil. I helga var det så masse folk som hjalp Hilde med flyttinga, så da holdt jeg meg mest unna. Men nå har jeg iallefall hjulpet litt, om ikke annet =) Og sikkert satt vekk masse ting hun ikke finner.. Hehe =)

Og, jeg gleder meg masse til å komme tilbake når hun er fullt innflyttet .. Kjempekoselig sted .

Skarsøya er jo heller ikke et ukjent sted. Her har jeg vært mye. Fra jeg var bare sytten-atten år. På Skarsøya lærte jeg å lage brun saus. Der har ungene mine lekt. Og der fant jeg min minste, som var seriøst livredd for vann, god plassert midt i en stor vanndam hvor han storkoste seg. Jeg har opplevd hjerterom i et hus som aldri ble for fullt, uansett hvor mange som var der. Og, jeg har savnet øya. Så derfor er det også veldig godt å være her igjen.

Og Hilde, hun er en engel =) Og jeg kommer nok tilbake =)

Single Post Navigation

2 thoughts on “Skarsøya

  1. E så gla i dæ pia mi <3<3<3

Legg igjen en kommentar

