livetogkampen

Dissosiasjon/deler logg.no 03.06.2012 16:13

Jeg dissosierer utrolig mye. Har minst fire deler, småbarn. Men jeg har ikke noen dissosiativ lidelse påvist. Men dissosiasjon kommer også inn under posttraumatisk, og det har jeg. Her på Betania Malvik setter de ingen annen diagnose enn ptsd-c, og mener det aller meste av våre traumerelaterte reaksjoner kan forklares inn under dette.
Og det tror jeg nok stemmer…
Men det er ubehagelig, selvsagt å sitte som baksetepassasjer i egen kropp, når en livredd femåring tar over.
Det er litt behageligere når den fornuftige voksendelen (Del fem, som ikke er oppstått men har grodd frem ilag med meg, ifølge psykologen her) tar over, men da tar den av og til så mye over at jeg selv ikke husker noe.
Jeg sliter litt med å ha så mange deler på innsiden. Hodet mitt er egentlig så rasjonelt, at dette bare føles merkelig. Ergo får ikke mine deler lenger ha navn heller, selv om jeg VET de hadde egne navn da de oppsto. Men de roper igrunnen sine navn også, så kanskje de skal få dem tilbake enn så lenge, vi får se.. =)
Jeg VET også at alle disse delene faktisk er meg selv, men at de ikke er intergrert i kroppen enda.
Den dagen jeg kan ta over meg alle de minnene og følelsene som sitter i mine små deler, den dagen tror jeg faktisk jeg blir hel igjen…Jeg håper iallefall det..

Single Post Navigation

Legg igjen en kommentar

