livetogkampen

En slitsom tid… Blogg.no 17.05.2012 21:08

Nå er det ganske lenge siden sist jeg skrev. Dagene har igrunnen vært ganske tøffe etter konfirmasjonshelgen. Jeg var så sliten da jeg kom tilbake den søndagen at det ble en liten smell. Ikke så stor, men en liten. Sov ikke så værst den natta, dog.. Hadde jo ikke sovet noe i helga, og sov jo heller ikke noe natt til fredag.. Så mangel på søvn gjorde vel utslaget…

Mandagen og tirsdagen den uka har jeg vel sagt nok om, tror jeg.. =)

Onsdagen var det tidenes tøffeste psykodrama, som jeg vel også har dekket nok..

Torsdag er det jo bare individuelle timer.. Og natt til torsdag var ille. Skikkelig ille. Jeg sov ingenting, og hadde en kjempevond natt. Grete er den beste nattevakten ever, og hun trygger så godt hun kan, men det var alikevel ikke nok. Torsdag hadde jeg psykolog, da og vi prøvde virkelig å jobbe hardt, sånn med historien. Men kroppen forsvant og sinnet forsvant hver sine turer. så igjen ble det en del jobbing med verktøy for å håndtere sissosiasjonen. Noe fikk vi likevel gjort… Men her beveger man seg med museskritt. Selv om museskritt kan være bra det også. Det er jo iallefall bevegelse..

Fredagen var det «positivitetsgruppe». Fikk den forventede responsen etter selvhevdelsesgruppa, jeg.. =) Til utrykksgruppa gikk jeg med kun et mål for øyet: Å ikke tegne sommerfugler. Og det gjorde jeg sannelig ikke heller (Med unntak av den jeg alltid tegner i sirkelen, da, men den er nesten obligatorisk for meg ) Til gjengjeld kom det frem et veldig mørkt bilde.. Et vondt bilde av den mørke skogen +++++ Og da dette skulle presenteres, hadde jeg egentlig trigget meg selv hinsides alle høyder.. Men snakket litt om det fikk vi gjort, og jeg fikk utvidet utrykksgruppa med individualtime etterpå. Fikk tegnet flere enda mørkere bilder der, men jeg gikk vekk fra maling og over på fargeblyanter. Maling er et mye sterkere medie, og jeg trengte litt avstand. Så min utrykksgruppe varte fra klokka halvti til halv to på fredag, istedet for fra halv ti til halv tolv…Hadde masse utbytte av det iallefall Fredagskaffe og tur på Ikea med min allerbesteste Ch. Vi har jo drevet å malt litt på utsikten og trengte rammer og maling. Fikk begge deler på IKEA vi.. =) Så skulle vi jo også male litt, og det ble gjort med brask og bram. Ch var ikke helt med, og det hele var en ganske komisk seanse egentlig.. =) Fikk malt noen rare bilder, iallefall. Vaska opp noe av gulvet da, men skulle liksom tilbake i løpet av helga å ta resten. Camilla hadde kveld, og Bente var nattevakt. Var svært lite god den natta. Med massivt angstanfall på kvelden. Stakkar Bente var jo bare en person. Ble endel fangligging for i det hele tatt å berge over lydene fra filmen noen så. Måtte sitte den veien at hun også kunne passe på at ch ikke datt ned fra soffaen, stakkars som sov SÅ urolig.. Tilslutt endte det med at Bente la en madrass på golvet, satte seg i golvet mellom soffaene og holdt Ch på plass med ryggen, mens hun holdt meg i handen. Etterhvert blir det hele såpass komisk for meg at angstklumpen løsner og jeg kan finne min egen madrass, og krype under kuledyna. Sov ikke mye, men greit nok…

Lørdagen var sånn forlengende angstgreie og tilslutt bikket jeg over. Jeg hadde tegnet sommerfugler i massevis siden Torsdagen, og de hjalp ikke. Så da ble det både fyrstikker og den oppvarma kniven. Et lite nederlag er det jo, selvsagt.. Men som Bente sier: Den ble nå bare sånn, denne her dagen… Mest sur på meg selv er jeg fordi det var høyrearmen som fikk det, og den har stort sett vært forskånet frem til nå.. Siden det er langt mellom lyst og trang, prøvde jeg å få Bente til å fjerne de fyrstikkene, men hun tok dem bare, men glemte passe på dem. Tror ikke de helt skjønner alvoret alltid. Det endte med at Ch tok dem, og passet på dem hele natta. Til den lyse morgen. Sov noe denne natta iallefall. Søndagsmorgen var det Hanne som var her, og hun fikk samme beskjeden angående fyrstikkene, men hun tok heller ikke hintet og la dem opp i bokhylla. Jeg berget, men var smertelig klar over hvor den fyrstikkeska var. Så da Camilla kom på jobb, fikk jeg omsider gjennomslag, så hun skjønte å fjerne både den jeg visste hvor var, og den andre som jeg kunne ha funnet.. Nå er de borte og godt fjernet. Det er lettere å bruke fyrstikkene og terskelen for å buke dem er heller ikke like høy som med kniven.

Søndagen ble det vasking på utsikten med meg og Ch. Måtte ta siste rest før stakkars Bodil kom på jobb mandagen. Hun trenger jo ikke vaske alt griset etter oss. Ble ingen maling med oss, da. Hele helga har jeg herjet, hele helga har jeg hoppet tau og surra rundt, så også denne kvelden. For å holde alt det vonde og alle bildene på avstand.  Og som vanlig ender da vel det med en jævla kollaps til slutt. Natt til mandag var heldigvis Bente ikke helt alene. Ellen, Morellen, Mor Ellen var her sammen med henne, og godt var vel det. Lå masse på fanget, men trøsten hjalp lite masse grining den natta. Til slutt la jeg meg på madrassen og grein meg fordervet, dro den inntil vinduet og kikka ut og grein og grein. Og til mine kjære nattevakters store forferdelse fikk de ikke engang ta i meg. Nesten så jeg ikke helt vet hvorfor det ble sånn selv, men sånn gikk da den natta. Hadde grått meg i søvn uttpå morgenen noe som resulterte i at selv om jeg ble vekt ble hentet av Catharina til morgengruppe. Ikke ble det sagt noe da, og ikke fikk de mye  utav meg på vei til bevegelsesgruppe heller. Det var sånn: «Vi skal være ute idag»-«Javel» «Vi skal ha stafett og kubb»-«dere om det» «Du hadde ikke noe god natt i natt du»-«nei» osv… Jeg ble heller ikke med egentlig på gruppa men fikk lov å sitte å se på dem, på grunn av den natta jeg hadde hatt. Da jeg kom tilbake fra gruppa gikk jeg inn og satte meg og var temmelig utslitt og depressiv. Kunne ikke være med til gården heller, fordi de ikke rakk seg tilbake til min psykologtime. Men Grete psykologen min hadde kanskje fått med seg min deppressivitet og min vonde natt, slik at hun kom og spurte om jeg ville komme ned tidligere. Og det gjorde jeg. Tok med alle mine bilder fra utrykksgruppa, og denne gangen fikk vi faktisk jobbet litt. Men historien, selv om det er vel så viktig å sikre, er det likevel en seier når vi kan jobbe med traumet. Og når jeg kom opp var Hilde der med verdens beste medisin. LUDO. Beste hunden i verden. Og da var jeg på nytt på plass, når jeg fikk tatt med meg gullet på tur. Etterpå ble det både Nidar fabrikkutsalg og på europris for å kjøpe maling og Lerret sammen med Ch. Og etter det igjen ble det en liten tur på Sparkjøp. Men vi malte ikke denne dagen. Men derimot gikk vi opp hatten, gjennom nødutgangen og ut på taket. VI hadde det veldig moro, og kveldsvaktene berget. Men gjett om Nattevaktene fikk formanet oss om at vi ikke skulle få gå på taket mer… For taket sin sikkerhets skyld. Og så rulla vi ned gangen med stolene, men sannelig fikk vi vel ikke det heller. Var visst verre enn Ruth-Esther sin treåring, altså… Kan ikke være så ille den treåringen. =) Etterpå ble det ikke mer herjing, for Ruth Esther husket HVA jeg hadde sagt om den herjinga før, så det ble nedroing, ja… Og godt var vel det. Lite soving ble det, men sovnet vel på morgenen engang. Kom meg iallefall opp på selvhevdelsesgruppe og klarte å være tilstede hele gruppa. Dagen gikk også helt greit, egentlig. Jeg fikk besøk av besteste Guri mi og det var en høydere =) Ble ingen herjing denne kvelden heller =) Men derimot ble det maling på utsikten og masse malerier… =)

Sov ikke denne natten heller, og sovnet av fra psykodrama. Psykodrama ble egentlig også dritt denne dagen, og sov vekk både pausen og siste runde. Nått til syttende var det overhodet ingen soving. Men min beste nattevakt var iallefall på =) Ble trygga litt da, iallefall <3<3 Men ikke for det, jeg er trygg med de aller fleste her, jeg. Med ett unntak. Men det er kanskje fordi hun er så sjelden her, og fordi det har vært noen episoder. Ikke med meg, men jeg har vært vitne til dem.. Egentlig tror jeg hun er veldig snill… Men så blir det så vanskelig når det er sånn..

Single Post Navigation

Legg igjen en kommentar

