livetogkampen

Dritvanskelig dag.

Sov lite i natt. Det er vanskelig å legge seg til å sove, det virker utrygt. Men sovnet vel i femtiden, våknet innimellom, siden det kom folk opp på stua i seks\sjutiden. Sovnet igjen og ble vekt av Ellen kvart over åtte. Da hadde jeg en halv time til gruppe, Kjente fort i meg selv at det meste strittet imot å ha psykodrama idag, men man skal jo møte. Jeg har enda ikke vært borte fra en eneste gruppesamling eller en eneste individualtime, og hadde ikke tenkt å starte med det. Men idag kunne fort blitt første dagen.

Jeg gikk ivei, iallefall. Og Aud hadde masse øvelser som trigget meg. Ble forøvrig trigget allerede i pulsrunden da tre av fem «innsatte» røk sammen i konflikt. Siden jeg er ekstremt konfliktsky og veldig var på høye stemmer, trakk jeg meg ut, og forsvant inn i meg selv. Hvor jeg ble til etter første pause. Etter pausen ble det en del parøvelser, den første var å finne ut hvem en selv er. I fire minutter skulle den ene spørre den andre samme spørsmålet; «Hvem er du?» Og det var en utrolig krevende øvelse, trigget mye etterhvert som vi begynte. Føttenes, eller altså kropp og følelsers ønske om å forlate rommet ble etterhvert veldig stort. Heldigvis hadde jeg gått i par med en av de ansatte; Kari, så det var «litt» tryggere, men jeg ville likevel gå. Etterpå var det avvisningsøvelser, og vi skulle egentlig byttet par, men siden jeg allerede var så trigget, ble det ikke noe av det byttet. Siden det var tryggere for både meg og resten at jeg forble med Kari. Disse øvelsene gikk ikke så mye bedre, og jeg var helt ferdig da lunsjpausen kom. Tårene var på vei ut allerede før vi gikk, og ferden gikk temmelig fort til rommet for massiv grining.. Og grining ble det, først i vill panikk på senga, og så karret jeg meg ut til den hunden som var her på besøk enda og grein i bøttevis i pelsen hans. Lunsj ble det ikke.

Etterpå var det veldig vanskelig å gå tilbake. Jeg gikk tilbake i god tid, men klarte ikke være der, og forsvant til rommet mitt igjen. Det ble en nødvendig sommerfugl på armen, og jeg VAR på vei tilbake da Camilla kom for å se etter meg. Jeg ble med bortover igjen, men det ble en drittøff økt. Det som foregikk på psykodramascenen fikk tårene frem igjen. Men denne gangen fikk de bare komme. Camilla holdt hånden så lenge hun ikke spilte, men egentlig gikk det noenlunde de gangene hun spilte også. Det var tøft og utmattende, og jeg var ferdig etterpå.

Men denne gangen var jo ikke dagen ferdig klokka halv to, så det var å skynde seg å spise middag klokka halv fire, før det bar ivei til Smiso i Trondheim for en omvisning. Fire av oss, og Monica som kjørte og var med av de ansatte. Omvisningen var grei, senteret virket veldig ok, og opplegget også. Men jeg møtte masse triggere der, som kjellertrappa hvorpå jeg ikke ble med ned i kjelleren, siden både lukta og trappa fikk kroppen til  true med å forlate meg. Også det ene rommet i sanse-etasjen fikk meg til å kaldsvette. Men det kan godt hende jeg kommer til å benytte meg av tilbudet. Sånn kvart over seks var vi tilbake på Betania og nå er jeg ferdig. Dissosiativ og fylt av en tomhet som er noe ubeskrivelig. Kan bli noe jobb på nattevaktene i natt, tror jeg. I tillegg har jeg hovnet opp i tunga, har fått en vallergan, men håper å unngå flere. For slår vallerganet meg ut, blir det et helvete i natt. med drømmer jeg ikke kommer meg utav, og en ødelagt morgendag. Og i morgen har jeg fysio og psykolog, så den dagen MÅ ikke ødelegges. Men det er skummelt å hovne opp i tunga, så må jeg, ja da må jeg…

Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre, kjenner lysten til å forsvinne, og det er vanskelig å bli sittende her og skrive. Så jeg velger å avslutte. Så får vi se hva kvelden bringer…

Single Post Navigation

Legg igjen en kommentar

