livetogkampen

Selvhevdelsesgruppe. Tirsdag. Natt til Onsdag. Onsdags morgen…

Joda.. Selvhevdelsesgruppe, ja… Jeg kan vel like gjerne skrive dissosiasjonsgruppe. Jeg faller ut nesten med engang, og får egentlig ikke med meg gruppa i det hele tatt.  Gruppa er ikke trygg for meg i en sånn setting…  Er liksom trygg på hver enkelt i en sånn fritidssetting, men ikke trygg nok på å dele for mye. Og vi er så mye rolige at jeg lett dissosierer fordi temaene som kommer opp er triggende og «farlige» for kroppen og følelsene mine. Og selv om hodet vet at det ikke er farlig, er de andre to sterkere og overprøver hodet… Denne gangen havnet jeg også av en eller annen grunn med ryggen mot døren, og det er iallefall farlig, og jeg bruker endel krefter på å passe på døren, når jeg ikke er dissosiert…

Sliten har jeg vært denne dagen. Har strevd hele dagen med å holde meg på plass. Og har egentlig ikke hatt så stor suksess med det. Men ble alikevel med på sparkjøp en tur med Lene som sjåfør og et par andre «innsatte» = ) mistet meg selv mellom garnhyllene og lekehyllene, eller jeg mistet meg vel selv ved garnhyllene og kom til meg selv midt i blant lekene.. =)

Vel tilbake igjen var jeg også veldig dissosiativ, og strevde veldig. Tok likevel sjansen på å være med to andre i bassenget, noe som var et sjakk-trekk.. Vann kobler meg på, og jeg stortrives i vannet. I tillegg har vi det veldig gøy i vannet, og det er ikke det minste problematisk for noen av oss å være barnslige og leke og hoppe fra kanten av bassenget.

Vel nede ringte en viss person meg igjen, og bebreidelsene for at jeg ikke har tenkt meg hjem hele helgen haglet selvsagt. Måtte da tenke på denne personen og jeg måtte jo tenke på ungene mine. Heldigvis har ungene en far, som har vært flink til å fortelle meg at det går bra med ungene mine.

Men telefonsamtalen satte meg likevel ut. Og det ble en del grining… Ble kveldsvaktene som fikk det denne kvelden, da.. Når nattevaktene kom, ble det madrass foran radioen (Ja, samme nattevakter som sist natt) Nattaklem og soving. Våknet av et veldig mareritt. Men ble også skikkelig trøstet, slik at jeg kunne legge meg på nytt. Denne gangen våknet jeg av at ei anna ei kom opp fem. Hun fikk heldigvis ikke slå på tv, men radioen min ble dempet, slik at jeg sto opp, for det ble pratet veldig høyt og ble en del leven… Men da hun bestemte seg for å gå å legge seg igjen i sekstiden fikk jeg lagt meg på nytt, sovnet til radioen med sånn lyd jeg vil ha på, og sov til halv ni. Ingen som tenker på å vekke meg, seh… Ei i gruppa som kom forbi med noe som vekket meg i siste liten.. Gruppe kvart på ni, liksom.. Heiv utav og inni oppvaskmaskina, som er min jobb denne uka, og tok en youghurt som frokost på vei til gruppe..

Single Post Navigation

Legg igjen en kommentar

