livetogkampen

Så var første helgen hjemme unnagjort..

Ja, nå har jeg vært hjemme siden fredag. Det ble mye tøffere enn jeg trodde, egentlig.

Fredag kom vi jo heim veldig seint. Og denne kompisen til Eldste lå over, som han visst hadde gjort masse når de hadde utplassering. Sikkert greit nok, sånn rent bortsett fra at jeg ikke har særlig sansen for å ha masse folk i huset og forholde meg til… Masse og masse, men han var jo ukjent for meg, og det er gjerne der problemet ligger.. Men det gikk greit nok..

Lørdagen våknet jeg som sagt på sofaen, etter  ha sovet små dupper innimellom. Som vanlig. Kompisen ti Eldste dro med båten. Jeg tok en tur på butikken mens eldste sov enda. Bare å kjøre bort på butikke og handle litt var en merkelig påkjenning. Masse folk i butikken, og litt vanskelig å passe på ryggen sin. Kjente jeg ble litt stresset.. Eller, litt og litt.. Jeg ble veldig stresset. Etterhvert kom eldstes beste kompis, og jeg sendte han opp for å vekke eldste.. Mens jeg ble stående og snakke litt med mor hans som er en god venninne av meg. Vi avtalte å treffes til uka .. Koteletter med Chips og bernaise til kvelds,  og brus… Kjenner at spisemønsteret mitt igjen er veldig dårlig. Klarer ikke ta meg sammen og spise i det samme gode mønsteret jeg har på Betania. Blir en gang for dagen, gjerne noe usunne middager, litt snop, og brus… Ikke cola, iallefall, men alikevel… Men det er så stressende for meg å være hjemme, at jeg ikke klarer å fokusere på det…Vandret hele natten igjen, eller, det vil si at jeg lå nede og var stort sett våken.

På søndag kom Minste etter en stund.. Vi skulle egentlig feire bursdager med morfaren og K, men det ble utsatt til uti uka.. Og det er like greit, siden det er endel å ordne opp her, etter at eldste har vært heime alene i fjorten dager.Så stakk jeg og minste ivei for å hente mellomste hos en kompis i nabokommunen.. Masse snø på veien og ganske glatt, så jeg kjørte ikke fort, akkurat… Ble sittende og snakke med mora til kompisen en stund og kom heim til kvelds.. Mine to minste barn er ikke fine i tonen til hverandre og det sliter noe så enormt. Aldri direkte krangling, men kjekling hele tiden. Så da kvelden var omme søndag var jeg utslitt.. Jeg føler at jeg egentlig ikke burde være hjemme nå. Men jeg har liksom ikke noe valg..

Jeg har tegnet sommerfugler for harde livet. Det hjelper ikke  nå.

Idag er det mandag, skal snart ta med ungene for å handle. Får håpe jeg berger denne dagen også..

Single Post Navigation

Legg igjen en kommentar

