livetogkampen

Oppsummering etter uke 13 =) Uke 2 på Betania…

Det har blitt lite blogging denne uka… For dataen min svikter og nekter å ta inn nett noe steder.. Nå er jeg hjemme og låner guttungens data, så skal forsøke meg på en oppsummering over uka…Så får jeg ta en runde på ekspert med min egen data etter helga, for jeg kan bli tullete av å ikke ta inn nett i det hele tatt…

Mandag var det bevegelsesgruppe, Fysioterapeut Nina og Monica. Den gruppa trodde jeg ikke skulle være det minste problem. Og gikk avsted med freidig mot. Og gikk på en smell. Det var igrunnen temmelig forferdelig belastende… Vi var igrunnen helt ferdige de fleste av oss etterpå. Ei måtte gå ut, og vi andre hadde vel også gjerne sett at vi kunne stukket… Jeg hadde Grete-time etterpå, heldigvis.. Og det letnet litt, men var ganske utenfor denne dagen.. Men kom meg i bassenget en tur iallefall… Nina er veldig flink. Men det å høre målsettningene, det og snakke om kropp og trivsel er veldig tøft. Alle dere med samme bakgrunn skjønner nok nøyaktig hva jeg mener. Får håpe vi kommer over den baugen etterhvert.

Tirsdag var det da selvhevdelsesgruppe igjen. Jeg kjenner jeg blir veldig stille i den gruppa. Klarer ikke helt å finne min plass, eller helt  være med. Sklir masse (Når jeg snakker om å skli, snakker jeg om dissosiering for de som ikke forsto) Så misser en del, blir ikke hentet tilbake der, egentlig. Men Grete (Psyk.)og sikkert Turid (Psyk.)  også vet at jeg gjør det… =)

Onsdag var det psykodrama igjen. Aud vår er på ferie, så vi hadde vikar. Sissel het psykodramaterapeuten vi haddde denne uka. Snakket om det indre barnet. Og jeg er ikke så glad i det barnet. Så det var hardt. Jobbet veldig hardt med teksten til barnet og svaret fra barnet. Skrev ikke masse, men fikk sagt en del med få ord.

Brevene: Fra den voksne:

Jeg ser deg. Jeg ser ensomheten din. Jeg ser redselen din. Jeg ser smerten din. Men jeg liker deg ikke. Jeg vil ikke at du skal være her. For jeg klarer ikke å ta skylden fra deg.

Fra barnet :

Jeg er bare liten. Det er vondt at du ikke liker meg. For hvis ikke du liker meg, hvem skal da gjøre det? Jeg gjorde bare det jeg måtte for å overleve.

Tror de er nesten korrekt gjengitt, jeg tar det etter husken, siden brevene ligger igjen på rommet mitt på Betania… =) Tror det er noe mer på begge to, men det var iallefall omtrent sånn…Jeg tok det ikke på psykodramascenen, men sa så mye om det opp imot de andres opplesninger at jeg kjente jeg igrunnen kunne ha gjort det. Men tok med teksten ned til Grete-time etterpå, og fortsatte å jobbe med det. Og kom et bra steg videre, faktisk. I denne kanskje aller aller tøffeste gruppe-timen jeg har hatt, jobbet jeg hardt med tilstedeværelsen og jeg vant. Jeg skled ikke vekk en eneste gang. Jeg fikk også prøvd meg som partner for S som tok sitt opp på psykodrama-scenen. Det var sterkt.

Torsdag var det bare individuelt og denne torsdagen hadde jeg bare Nina, fysioterapeut-time.. Fant en del og jobbe med, jeg har jo masse smerter og ømme ledd og muskler. Men Nina så på mine hypemobile ledd, pluss det fakta at jeg lett får blåmerker+++ og sa at hun slett ikke trodde det var bare psykosomatisk. Så etter Betania skal jeg få en utredning på en bindevevs-sykdom jeg ikke helt husker navnet på nå. Hun trodde det ganske sikkert var det i tillegg, så ikke så rart jeg er helt gåen. Og jeg har en guttunge som er likedan. Må starte utredning på han også, slik at noe av smertene kan forhindres. Han har allerede nå en del vondt, dessverre… Nina-timen var en GOD time. Og jeg fikk kjenne på at jeg faktisk har god kontakt med kroppen min, veldig god i følge henne. Så vi skal nok få jobbet med det… =)

Fredagen startet med ukeslutt. Da er det det positive som skal fram =) Og jeg fikk som forventet dratt frem at jeg holdt meg på plass i psykodrama timen. Sissel tok det opp, og Grete snakket mer om det også. Hun vet hvor mye som kreves for at jeg skal klare det… Ellers hadde jeg tegnet sommerfugler igjen så hun ble sittende litt for å prate.. (Dere vet jo hva sommerfuglen på handa mi er, hver sommerfugl representerer et kutt jeg ikke tok… ) Så var det uttrykksgruppe. Tok det rolig og gikk ikke inn i noen følelser. Tegna sommerfugler og malte sommerfugler. Men giddet igrunnen ikke å si noe om dem. Selv om jeg godt vet hvorfor jeg maler sommerfugler.. ) Men jeg var ikke ferdig med det. Monodramatime med Sissel. Vi tok det rolig der også. Jobbet også en del med teksten fra psykodramaen. Og snakket om viktige ting som ungene mine, sommerfugler og trygghet.. Og spilte det ut på «scenen». Får si noe om hva sommerfugler representerer for meg også da… Sommerfugler står for meg for Håp og utvikling… Jeg elsker sommerfugler… (Og Sjiraffer og elefanter, men de har ikke noe å gjøre her..=) ) Så bar det inn til fredagskaffe, oppryding, pakka en sekk, og dro heim på påskeferie.. =)

Sånn innimellom slaga på Betania, har vi vært på Malvik-senteret og shoppa og på sparkjøp.. =)

Nettene er vanskelige. Nattevaktene er de viktigste på hele huset, og jeg har hatt nattevakt ti å holde på meg nærmest en hel natt… For i det hele tatt å få sove.. Torsdagsmorgenen sto Dagvakt Hanne og bare så på meg… Hun lurte på om jeg klarte å stå på beina.. =) Siden jeg sov bare et kvarter i slengen den natta… Og egentlig alle nettene… Nattevaktene er iallefall mitt bevis på at jeg ikke sover….

Torsdag dro pusterommet-folka, og da fikk jeg en nedtur. Savner dem, jeg. =( Fikk pakke natt til torsdagen av to av dem også, siden det var bursdagen min.. Påskeegg og bursdagsbriller.. =) Søte jentan.. =)

Idag dro jeg på CitySyd og handla litt, så dro jeg inn til byen, traff eldste og spiste litt sammen med han. Så dro han på kino med venner, og jeg på kino med to tupper som jeg deler dagene med nå for tiden. Kjempejenter begge to… =) Og kjempefilm….. =) Vi kom hjem kjempeseint, da.

I morgen blir det en opprydding her. Men så veldig ille ser det ikke ut, egentlig… Og søndag kommer gutta. Og vi skal feire både Minsten og min sin bursdag. Som begge var mens jeg var på Betania… =)

Ble et langt innlegg dette, og jeg fikk ikke sagt noe mer inngående om noe, men håper å få til dataen min slik at jeg kan skrive hver dag der oppe.. =)

Single Post Navigation

Legg igjen en kommentar

