livetogkampen

Vann over hodet..?? Blogg.no 08.03.2012 00:03

Jeg lurer litt på om jeg har tatt meg vann over hodet..

Jeg har jo hatt så lite krefter til å holde hus og hjem i orden over flere år nå, så det har hopet seg noe voldsomt opp. Masse rot og rask, som egentlig bare kunne vært hevet. Jeg får jo vaskehjelp, hvis jeg vil, fordi det er psykisk sykdom som begrenser meg, men så lenge huset er fullt av rot er det jo ikke akkurat enkelt å ha en vaskehjelp her heller…

Men så vil jeg så gjerne ha den vaskehjelpen, jeg vet jeg trenger det. Og  rotet plager meg. Jeg blir i dårlig form av det, og iallefall ikke mindre deprimert. Og så ymtet jeg noe på NAV her for en stund siden, om at jeg godt kunne tenkt meg at noen kom med en henger og satte her slik at jeg fikk fyllt opp med alt jeg kunne kaste.. Idag har nav-kontakten min ringt huseieren min, og nå står det til alt overmål TO hengere her. Han satte dem til med engang, han. Så nå er det en og en halv uke til Malvik, så jeg får sannelig utnytte tiden godt.

Får vel starte i morgen og ta rom for rom, så får ungene hjelpe til litt i helgen også. Tror nok ikke det er dem noe imot. De er heller ikke særlig glad i rotet.. =)

Jeg er redd for at kreftene ikke skal holde. Men jeg gleder meg også til å starte. Når jeg vet at jeg kan hive ut alt rot, og at noen siden kjører det vekk, føler jeg meg ikke så maktesløs i forhold til hva jeg skal gjøre. Det kjennes ut som om det er overkommelig igjen.

Og ikke minst, det hadde vært så deilig å få gjort det til jeg skal på behandling, så får jeg kanskje en ny start når jeg kommer tilbake igjen..

For det er ikke enkelt å ha det sånn. Mange tror nok det bunner i latskap. Men det er ikke grunnen. Slett ikke. Så i morgen bærer det løs.

Men jeg skal ta meg tid til morgendagens damelag. Det siste jeg får med meg, før til høsten sikkert..

Single Post Navigation

Legg igjen en kommentar

