livetogkampen

våken..

Nå er klokka halv fire nattestid. Og jeg sover selvsagt ikke, det gjør jeg jo sjelden. Og nå er det igjen blitt helt umulig å sove. Sove er farlig. Når jeg sover våkner monstrene til live igjen. Jeg HAR ikke mareritt, jeg ER I marerittene. Hevet tilbake i tid og sted, til noe jeg ikke kan kontrollere. Så ender det med at jeg ikke sover. Og når jeg har sovet lite nok, tar depresjonene helt over. Og marerittene innvanderer dagen min istedet.

Og da blir trangen til å selvskade større, mere uhåndterbar. Men nå prøver jeg virkelig å la være. Når jeg blir innlagt, er det en av de få tingene som absolutt ikke er lov. Hvordan man nå skal klare å overholde det. Tenkte å prøve «The butterfly prosject» Kanskje få en av ungene til å tegne på sommerfuglene.

Guttene sover nå. Og det er bra. Skulle bare mangle, egentlig. Men det er ikke lenge siden de gikk. Jeg kjenner at hodet mitt er litt fullt nå, og håper det blir bedre imorgen. Det er ikke alltid like lett å være mamma, å skulle ha full oppmerksomhet på det. Men jeg forsøker iallefall, og det er bare eldstemann som bor her fast for tiden. De andre er her stort sett annenhver helg, men nå er det vinterferie.

Guttene vet iallefall at mamma ikke er frisk og at det ikke er deres skyld. Så de utviser stort tålmod, med rot og en mamma som innimellom ikke fungerer og som gjerne kan bli under dyna.

Nå sover ikke jeg på et soverom. Det er lenge siden det har vært trygt. Så jeg har sovet på sofaen. Men sist guttene var her, dro en av dem ned en madrass på stua. Og siden har jeg sovet på en madrass mellom sofaen og veggen. Det ble nesten en hule, og ‘litt’ tryggere. Så er jeg litt barnslig, og tar med «bamsen» i senga. Kuraffen. Og der sovemedisin ikke har hjulpet i det hele tatt, har bamsen hjulpet noe. Merkelig, egentlig. Eller…Kanskje ikke…

Det er egentlig ganske ille å ikke få sove. Men enda verre å være i marerittene. Men en dag… En dag..

Single Post Navigation

Legg igjen en kommentar

