livetogkampen

så prøver jeg å blogge da…

Jeg skulle jo ikke begynne å blogge. Det var liksom det aller siste jeg skulle prøve på. Men nå er jeg her likevel, og kanskje det kommer noe utav det.

Bloggen min kommer til å handle mest om min hverdag. Både de gode dagene, og de vonde. Siden jeg sliter med PTSD etter barndomstraumer, finnes det for tiden en god del vonde dager. Vonde dager med angst, depresjoner og selvskading. Men ikke bare det. Jeg har også gode dager, glade dager.. Dager der sola skinner, om ikke ute, så inne i meg. Dager der jeg kan være supermamma for mine tre. Dager der alt fungerer. Selv om det ikke er så mange sånne dager akkurat nå, har jeg et håp om at det skal bli bedre etterhvert.

Jeg holder nemlig på med kampen min. Kampen for å få tilbake livet mitt, slik jeg vil ha det. Egentlig blir det litt feil å si: Ta tilbake, for jeg har vel aldri hatt det helt sånn, siden jeg fikk traumene som barn.. Men kanskje kampen for å få det livet som jeg fortjener??

I mars, 19 mars nærmere bestemt, bærer det avsted til Malvik, og traumeenheten der. Det er en sånn gruglede meg til ting.. Jeg vet jo at de er kompetente der, har vært der på forberedelse, og jeg følte meg trygg med engang. Så det hele ble liksom avskumlet for meg. (Avskumlet er et nytt fint ord, oppfunnet av bloggeren svarttrosten)  Men gruer meg også, for det blir nok en hard kamp. Og ikke så enkelt å konfrontere traumer man har prøvd, med mer eller mindre hell, å stenge inne.

Overgrepene vil jeg aldri bli kvitt. Men jeg skal bli frisk. Jeg skal bekjempe angst og depresjoner, selvskading og dissosiasjon. Det fortjener jeg, og det fortjener ungene mine.

Jeg kommer helt sikkert ikke til å skrive hver dag. Men innimellom kommer jeg sikkert til å skrive flere ganger om dagen. Vi får se hva tiden vil bringe..

Single Post Navigation

Legg igjen en kommentar

